۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۹۴۰۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اهل سنت خراسان شمالی مدافع ولایت و نظام هستند

اهل سنت خراسان شمالی مدافع ولایت و نظام هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اهل سنت این استان از وهابیت و افکار تند آن‌ها بیزار بوده و مدافع ولایت و نظام اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست روحانیان و علمای اهل سنت خراسان شمالی با رییس و مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بجنورد، با اشاره به وحدت و همدلی پیروان اهل سنت و شیعیان در استان، اظهار کرد: خراسان شمالی نمونه و الگوی کاملی از وحدت شیعه و سنی در سطح کشور و جهان است.

وی با اشاره به بازدید رییس و معاونان دفتر تبلیغات اسلامی قم از 10 استان تلفیقی کشور، افزود: باید مسائل و نیازهای استان‌های تلفیقی و مناطقی که در آن‌ها هم‌زیستی اهل سنت و شیعه جریان دارد، شناسایی شده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این همزیستی در خراسان شمالی به تمام معنا در جریان است، اضافه کرد: بین روحانیان و علمای شیعه و علمای تراز اول اهل سنت منطقه ارتباط صمیمی موجود است؛ به‌گونه‌ای که در هفته وحدت علمای شیعه به دیدار عالمان اهل سنت رفته و آن‌ها هم در مراسم شیعیان شرکت می‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه خوشبختانه وحدت و همدلی مناسبی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: اهل سنت خراسان شمالی از وهابیت و افکار تند آن‌ها بیزار بوده و مدافع ولایت و نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به حضور پرشور علما و اهالی اهل سنت این استان در مناسبت‌های انقلابی و مذهبی، ادامه داد: اهل سنت خراسان شمالی در دوران جنگ تحمیلی هم کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند به‌گونه‌ای که اکنون 28 شهید اهل سنت در استان داریم و یادواره شهدای اهل سنت خراسان شمالی هم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در خراسان شمالی بین شیعه و سنی ارتباط مناسب و صمیمی و همدلی و همکاری وجود دارد، افزود: اتحاد و انسجام بین شیعه و سنی در این استان می‌تواند الگوی سایر مناطق باشد.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 836 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور را ترکمن‌های سنی مذهب تشکیل می‌دهند که اغلب آن‌ها در سه شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد زندگی می‌کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات