۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۹۸۰
امام جمعه اسفراین:

تجهیز روحانیان به علم و مهارت لازمه تأثیرگذاری تبلیغی است

تجهیز روحانیان به علم و مهارت لازمه تأثیرگذاری تبلیغی است
امام جمعه اسفراین گفت: اگر یک روحانی مبلغ به علم و رفتار و مهارت مجهز نباشد نمی‌تواند تأثیرگذاری شایسته و بایسته را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در نشست ائمه جمعه استان با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و معاونان این دفتر که به میزبانی دفتر امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، بر استفاده حداکثری از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استان تأکید کرد.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در موارد مختلف پیشگام است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مسائلی که بعداً نهادهای فرهنگی و مذهبی دیگر شروع به فعالیت در آن زمینه‌ها کردند ابتدا از سوی دفتر تبلیغات به آن‌ها پرداخته شده بود.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان کارهای زمین‌مانده بسیاری از سوی دفتر تبلیغات انجام می‌گرفت، خاطرنشان کرد: با تمام این اقدامات باید توجه داشته باشیم که اکنون بحث مناطق تلفیقی منحصر به جغرافیای خاصی نبوده و فراگیر شده است؛ به‌گونه‌ای که در همه مناطق کشور اهل سنت و شیعه در کنار هم با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند و این از ثمرات و برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به ظرافت‌های فعالیت تبلیغی در مناطق تلفیقی، افزود: در این گونه مناطق صرف بیان مسائل علمی جواب نمی‌دهد؛ بلکه باید به‌صورت منطقی و با رفتار و کردار خود تبلیغ عملی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدیان با تأکید بر اینکه لازمه تحقق این مهم مجهز بودن عالم و فرد روحانی به علم و مهارت است، خاطرنشان کرد: اگر یک روحانی مبلغ به علم و رفتار و مهارت مجهز نباشد نمی‌تواند تأثیرگذاری شایسته و بایسته را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در راستای ارتقای بار علمی و مهارت روحانیان در مناطق مختلف کشور ضروری و شایسته است.

امام جمعه اسفراین در خاتمه تأکید کرد: باید افزون بر تقویت ارتباط با عالمان و بزرگان اهل سنت، نشست و برخاست و ارتباطات با توده مردم در مناطق اهل سنت هم تقویت شده تا روزبه‌روز شاهد تحکیم بیشتر اتحاد و انسجام اسلامی در کشور و منطقه باشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات