۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۹۷۶
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

روحانیت مهم‌ترین عامل تقویت روحیه اسلامی و انقلابی در کشور است

روحانیت مهم‌ترین عامل تقویت روحیه اسلامی و انقلابی در کشور است
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: روحانیت مهم‌ترین عنصر و عامل حرکت‌های مذهبی و تقویت روحیه انقلابی در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در نشست با ائمه جمعه خراسان شمالی، با اشاره به گستردگی عرصه فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سراسر کشور، افزود: الآن دفتر تبلیغات در چند استان بیشتر شعبه و دفتر نمایندگی ندارد اما در بیشتر مناطق کشور فعال بوده و اقدامات خود را با هماهنگی ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه اجرایی می‌کند.

وی اظهار کرد: در فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در سراسر کشور روحانیت مهم‌ترین عنصر و عامل حرکت‌های مذهبی، تقویت روحیه انقلابی، دفاع از ارکان نظام و دفاع از مکتب اهل بیت بوده و در صدر این موضوع قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو یکی از اهداف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تقویت بنیه دانشی و مهارتی روحانیان و طلاب هر منطقه است تا به سلاح دانش و مهارت لازم مسلط و مسلح شده و بتوانند در این موارد ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا یکی از اقدامات ما شناسایی نیازهای هر منطقه و اعزام اساتید فاضل حوزه علمیه به این مناطق است تا روحانیان منطقه را نسبت به مایحتاج علمی و تربیتی تقویت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عناصر فعال فرهنگی موجود در هر منطقه شامل روحانیان و طلاب، معلمان متعهد، دانشجویان ارزشی و سایر دغدغه­مندان دین هستند، خاطرنشان کرد: باید روحانیت این هنر را داشته باشد که از این ظرفیت‌ها برای کار فرهنگی استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه این مهم نیازمند آموزش و پشتوانه محتوایی است، اضافه کرد: به همین دلیل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تلاش می‌کند از طریق فضای مجازی اسبابی را برای ارائه آموزش به‌صورت مستمر فراهم کند تا از این طریق لشکر فعالان فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور تغذیه محتوایی و پشتیبانی دانشی و مهارتی شوند.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو شناسایی نیازهای محیطی هر منطقه و پشتیبانی محتوایی و مهارتی از روحانیان و طلاب و نخبگان فعال فرهنگی هر منطقه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دفتر تبلیغات اسلامی است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات