۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۳۹۷۱
معاون پژوهش دانشگاه امام صادق:

دشمن در عرصه اقتصادی، مجری عملیات روانی است

دشمن در عرصه اقتصادی، مجری عملیات روانی است
معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دشمن با تمرکز در حوزه عملیات روانی، قصد دارد اقتصاد ایران را خموده و رو به افول جلوه دهد.

به گزارش حبرگزاری رسا در مشهد، عادل پیغامی، معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم افتتاحیه سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد، گفت: اگر در عصر انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم، یعنی مشمول نعمت بزرگی هستیم که این نعمت همراه با مسئولیت است و باید عصر خود را دریابیم.

پیغامی در ادامه به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد پرداخت و افزود: ایشان در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، سومین نقطه امید دشمن را واقیعت‌های دشوار اقتصادی و مشکلات مردم عنوان کردند. این سخنان، نگاه دقیق رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد را نشان می‌دهد. همانطور که جامعه در عرصه سیاسی، فرهنگی و.. گوش به فرمان ولایت فقیه است، در عرصه اقتصادی نیز باید ولایت‌پذیر باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به کارنامه اقتصادی ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دشمن با تمرکز در حوزه عملیات روانی، قصد دارد اقتصاد ایران را خموده و رو به افول جلوه دهد. نقاط ضعفی در این ساختار وجود دارد اما باید نگاهی تاریخی به گذشته داشت و دید اقتصاد قاجاریه و پهلوی با چه درجه کیفیتی در اختیار انقلاب اسلامی قرار گرفت.

این اقتصاددان به ضرورت مطالعه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: عصر انقلاب اسلامی منجر به احیای فکر دینی و اسلام ناب شد. اسلام عزیز با برقراری حکومت اسلامی متجلی شد و ظهور پیدا کرد.

معاون پژوهش دانشگاه امام صادق(ع) به اهمیت عملکرد جامعه به عنوان سربازان جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: همین که شخصی فعال اقتصادی به معنای شخص مصرف کننده و اقشار مختلفی همچون دانشجویان، طلاب و.. است، سرباز این جنگ به حساب می‌آید. سربازی که باید از متخصص در جنگ نرم و عملیات روانی باشد.

پیغامی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصاد از آن دسته مواردی است که هنوز به فتح انقلاب درنیامده است. انقلاب اسلامی که برای مدیریت مقتدرانه در حوزه‌هایی مانند سیاست برنامه جامعی دارد. امروز در حوزه استکبارستیزی و نظامی شاهد این هستیم که آمریکا را به عقب رانده‌ایم و نبرد با دشمن را به دوردست‌ها منتقل کرده‌ایم.

وی با اشاره به رخداد جنگی به نام جنگ اقتصادی در جامعه، گفت: انقلاب اسلامی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، رسانه و.. توانمندی قابل توجهی دارد اما در عرصه اقتصادی نبود چنین سپاهی احساس می‌شود.

پیغامی در ادامه افزود: اسلام برای جامعه به منزله سیستم عامل برای یک رایانه است و اگر یک جامعه به شناختی از اسلام ناب نرسد، با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با تبیین ویژگی‌ جنگ نرم در حوزه اقتصاد، گفت: اگر در جنگ اقتصادی کتک می‌خوریم و شاهد رشد چندانی در آن نیستیم، به دلیل نشناختن اسلام است.

خاطرنشان می‌شود، سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نمایندگی مشهد با حضور اساتیدی همچون، حسن رحیم‌پور ازغدی، صفار هرندی، فواد ایزدی، حجت الاسلام پناهیان و.. ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان در مشهد مقدس برگزار ‌می‌شود/864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات