۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۳۹۶۶
حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی:

اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد تبیین شود

اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد تبیین شود
استاد حوزه علمیه مساجد را پایگاه های حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی دانست و به تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب در مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: پیامبراسلام بسیار مظلوم بودند.

وی افزود: عمر مبارک پیامبر اسلام در حزن و اندوه سپری شد و هرگاه دلشان محزون می شد خداوند بر قلب مبارک حضرت قرآن نازل می کرد.

حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی، ابراز کرد: ایشان چیزی از امام راحل کم نداشت و تنها تفاوت این دو بزرگوار مربوط با جامعیت علمی آنان می شود چرا که امام راحل یک مجتهد کامل بودند.

استاد حوزه علمیه درباره جنایات رضا شاه، اظهار داشت: رضاخان قلدر و بی سواد هیچ جای افتخاری از خود به یادگار باقی نگذاشت او سرباز و نوکر غرب بود؛ امروز کسانی که از آن ملعون به عنوان خدمتگذار یاد می کنند در مسیر دشمن گام برداشته و یا از نفوذیان استکبرا غرب هستند.

وی با تاکید بر اینکه جای مظلوم و ظالم نباید جابجا شود، گفت: بنی امیه به قدری فعالیت فرهنگی علیه امام علی(ع) انجام داده بودند که مردم باور داشتند حضرت علی(ع) ظالم و ابن ملجم مرادی مظلوم واقع شده است برای همین در روز عاشورا برای شمشمیر زدن و به قتل رساندن امام حسین(ع) سر از پا نمی شناختند.

حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی با بیان اینکه مساجد پایگاه های حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: اهداف و دستاوردهای انقلاب باید در مساجد برای نسل جوان تبیین شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مبنای اسلام حزن است، گفت: حزن آن ناشی از دور شدن از منبع اصلی است. انسان در این دنیا به صورت موقت زندگی می کند تا به عالم حقیقی خود برگردد برای همین انسان در این عالم محزون است.

وی با بیان اینکه خداوند نام و شریعت پیامبراسلام را با وجود مقدس حضرت زهرا(س) ابدی ساخت، ابراز کرد: خداوند با وجود مقدس حضرت زهرا(س) دین اسلام را ضمانت کرد که تا ابد هیچ خدشه ای به آن وارد نشود. جبرئیل خطاب به پیامبر اسلام می فرمایند: ذخیره ای که خداوند در عرش کبریایی برای خود اندوخته بود آن ذخیره را  به سوی تو فرو می فرستد تا ضمانت نامه دین تو باشد در این هنگام سوره کوثر بر قلب نازنین پیامبر اسلام نازل شد.

حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بارها اسلام را از نابودی نجات دادند، گفت: بعد از پیامبراسلام حضرت زهرا(س) با حمایت از ولایت اسلام را از نابودی نجات دادند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به همگان نشان دادند که می شود در دنیا خداوند را به بهترین شکل عبادت و تبعیت کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات