۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۹۳۹۶۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مشکلات کنونی کشور نتیجه بی توجهی به معیارهای انتخاب صحیح است

مشکلات کنونی کشور نتیجه بی توجهی به معیارهای انتخاب صحیح است
استاد حوزه علمیه مشکلات کنونی کشور را نتیجه انتخابات حزبی و جناحی بیان کرد و گفت: اصلح بودن باید معیار انتخاب افراد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: آیات و روایات هرگز کهنه و قدیمی نمی شوند.

وی افزود: کلام الهی و ائمه اطهار(ع) در هر زمان و مکانی شنیده شود گویا برای همان زمان و مکان بیان شده و این از معجزات خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری کلام حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه را داروی مشکلات کنونی جامعه دانست و ابراز کرد: حضرت می فرمایند: خداوند ایمان به خودش و روز قیامت را اسبابی برای طهارت انسان ها قرار داده است؛ هر انسانی که به خداوند ایمان نداشته باشد زمینه آلودگی روحی، قلبی و روانی خود را فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 33 سوره احزاب، اظهار داشت: قرآن می فرماید: خداوند به واسطه پیامبر قلب و روح آنان را از آلودگی پاک و مطهر قرار داد؛ آنچه شیطان به انسان تلقین می کند سراسر ناپاکی است. هدف شیطان آلوده ساختن روح الهی انسان و منحرف ساختن بشر از مسیر حق است.

وی با بیان اینکه ایمان انسان را از ناپاکی نجات می دهد، گفت: اجتناب از ناپاکی و رفتن به سوی پاکی بیانگر عاقل بودن است. انسان عاقل در اعمال و رفتاری که انجام می دهد قبل از انجام هر کاری نتیجه آن را ارزیابی می کند و سپس به انجام آن کار را انجام می دهد؛ بنابراین انسان عاقل به دنبال نفع و اجتناب از ضرر است بر همین اساس عاقلترین انسان ها در همه امور ابتدا خداوند را در نظر می گیرند تا قیامتی آباد کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انسان عاقل کاری نمی کند که پشیمان شود، ابراز کرد: متاسفانه شرایط کنونی کشور نتیجه کمرنگ شدن خداوند در کارهایی است که انجام می شود، برای مثال اگر افراد جامعه در انتخابات خداوند را در نظر بگیرند و فارغ از هر نوع حزب و جناح سیاسی برای رضای خداوند به فرد اصلح رای دهند دیگر جامعه با چنین مشکلاتی روبرو نمی شود. انتخابات حزبی و جناحی مهمترین مانع در شکل گیری حکومت تراز انقلاب اسلامی در این چهل سال بوده است.

استاد حوزه علمیه دزدی‌ها، اختلاس‌ها، کم کاری ها همه و همه را نتیجه انتخابات حزبی دانست و ادامه داد: اگر در انتخاب مسؤولان، خداوند را در نظر بگیریم شاهد این وضعیت نبودیم.

وی با تاکید براینکه ایمان روح انسان را جلا می بخشد و مانع آلودگی باطن می شود، اظهار داشت: انسان های بی عقل روح ناپاک دارند؛ رییس جمهور آمریکا مصداق بارز یک انسان بی عقل است رهبر معظم انقلاب خطاب به رییس جمهوری دیوانه آمریکا فرمودند: پیش از تو هم چند نفری می خواستند انقلاب اسلامی را نابود کنند ولی نتوانستند چون خداوند نخواست؛ اگر در همه لحظات انسان به خداوند ایمان داشته باشد پیروز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ثمره ایمان به قیامت را افزایش فهم و دانایی دانست و گفت: شرایط کنونی کشور امتحان الهی است و تنها راه عبور از این برهه تقویت ایمان و توکل به خداوند است. بی ایمانی نتیجه اش ناپاکی و بی عقلی است، ایمان روح انسان را پاک می کند و قیامت باوری مانع فعل حرام می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات