۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۵۹۳۹۴۶
نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم حضور فعال روحانیت در فضای مجازی با تسلط بر علوم روز

لزوم حضور فعال روحانیت در فضای مجازی با تسلط بر علوم روز
پوربافرانی با بیان اینکه فضای مجازی نیازمند توجه عمیق روحانیت است،گفت: دیوار مستحکم حوزه باید چنان وسیع باشد که طلبه با تسلط در این فضا حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلاب، فضلا و اساتید شهرستانهای نائین، خور و بیابانک و منطقه فرخی شامگاه چهارشنبه در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین وخوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان این که فضای مجازی نیازمند توجه عمیق و ویژه روحانیت است، گفت: احساس می‌ کنیم اگر در گذشته یک حادثه ای در تهران و قم پیش آمد می‌ گفتیم در فلان شهر است و در شهر ما اتفاق نمی افتد، امروز دیگر این مسأله وجود ندارد.

وی افزود: امروز جهان دهکده مجازی است و این هشدار را باید بدهیم که متأسفانه فضای مجازی کاری کرده که کلیسای خانگی در یکی از روستاهای نائین کشف می‌ شود، از این رو دیوار مستحکم حوزه علمیه باید آن چنان وسیع باشد که بتواند یک طلبه، هم به علم روز مسلط باشد و همه فضاها را آشنایی پیدا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: حوزه انتخابیه که در آن هستیم یک سوم مساحت استان اصفهان را در برمی گیرد که در جای دیگری در کل کشور دیده نمی شود و اگر امکانات با توجه به جمعیت سنجیده می‌ شود با توجه به جمعیت 60 هزار نفره این شهرستان امکانات زیادی نداریم.

وی با اشاره به رشد فساد و رانت در کشور خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک مسؤول عرض می‌ کنم که بد عمل کرده ایم و چشم طمع و نفوذ بیگانگان با رانت ها بیشتر شده است.

پوربافرانی اضافه کرد: ما هر روز پس از انقلاب دچار بحران ها و جنگ ها بوده ایم ولی خدا را شاکریم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب به واسطه داشتن چنین مردمی همیشه پیروز بوده ایم همچنانکه دیدیم حتی روز 13 آبان که راهپیمایی عمومی نیست بازهم حماسه  دیگری را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: رانت و فساد و سوء تدبیر سبب شده که برخی از زیرساخت های کشور دچار آسیب شود و در سیاست های خودمان بعضا دچار مشکلات بشویم که سیاست های نادرست ارزی و پولی و نفتی و سکه از جمله آن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشکالاتی که در لایحه بودجه 98 وجود دارد، گفت: آن چیزی که در بودجه 98 بررسی می‌ شود با آن چه محقق می‌ شود کاملا متفاوت است، متأسفانه فقط یک ردیف اختصاص پیدا می‌ کند ولی چیزی محقق نمی شود چون توانایی فروش نفت را نداریم، با فرار مالیاتی مواجه هستیم و برخی از زیرساخت ها را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب تلاش کرده ایم که مردم نائین و خور برای درمان بیماری خود مجبور به رفتن به اصفهان نباشند و بیمارستان 32 تخت خوابی نیز در خور تأسیس و راه اندازی شده است.

پوربافرانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب گردشگری در شهرستان نائین خاطرنشان کرد:  خیلی از اوقات مواجه به بداخلاقی های فرهنگی هستیم ولی به هرحال گردشگری در کنار نفت یک قطب درآمدی کشور است اما این وظیفه روحانیت شهرستان است که پیوست فرهنگی گردشگری را در این شهرستان و در سایر نقاط کشور ایجاد کند./1330/پ202/ق

ارسال نظرات