۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۳۹۴۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاری قمی:

40 شبکه ماهواره ای بهائی بر ضد شیعه فعالیت می کنند

40 شبکه ماهواره ای بهائی بر ضد شیعه فعالیت می کنند
استاد درس خارج حوزه با اشاره به فعالیت 40 شبکه ماهواره بهائی که بر علیه شیعه تبلیغ می کنند، گفت: کارهای تبلیغی حوزه نیز باید در سطح جهانی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلاب، فضلا و اساتید شهرستانهای نائین، خور و بیابانک و منطقه فرخی در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی انصاری قمی استاد درس خارج حوزه علمیه قم و نوه دختری مرحوم آیت الله میرزای نائینی در این همایش با بیان این که این شهرستان باید در آینده میرزای نائینی‌ها داشته باشد، گفت: در روایت دارد اگر از خدا خانه ای خواستید خانه بزرگی بخواهید چون خانه بزرگ احساس بزرگی در انسان ایجاد می‌ کند، امروز حوزه علمیه قم به جایی رسیده که چنین مجتمع فرهنگی فقهی و اصولی اساسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با مرحوم میرزای نائینی صحبت فراوان است ولی برای ساختن ساختمان های بزرگ هزینه و وقت و توان لازم است و بدون تلاش نمی توان به جایگاه افرادی همچون میرزای نائینی رسید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: عامه مردم بزرگان حوزه های علمیه قدیم را غالبا نمی شناسند ولی تعجب در این است که برخی از ما عمامه به سرها نیز گاهی این بزرگان را نشناسیم، سالیانی در حوزه علمیه باشیم و ندانیم مرحوم آیت الله بروجردی و فاضل لنکرانی و میرزای نائینی چه کسانی بودند.

وی با بیان این که نشناختن علما راه را برای رسیدن به مقام آنها ناهموار می‌ کند، گفت: بنای بر ساختن امثال میرزای نائینی و بروجردی نیست بلکه بنای بر فهم مقادیری از دروس است که حوزه علمیه در آن ضعیف شده است ولی باید دانست که فهم شخصیت علما و بزرگان نیز در این مسیر کمک شایانی می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری قمی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما در حوزه علمیه باید سپاه برای امام زمان(عج) بسازیم همچنانکه مرحوم نائینی این کار را می‌ کرد، نه صرفا سپاه برای سیاست و دولت؛ بله در امور سیاسی و اداری هم به حضور روحانیت نیاز داریم ولی این نباید هدف اصلی طلبه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در یک بحران جهانی اعتقادی هستیم که از بحران سیاسی ناشی می‌ شود و بحران سیاسی بحران اجتماعی را به وجود می‌ آورد که خود این مسأله منجر به بحران معنوی و اخلاقی می‌ شود.

نواده مرحوم میرزای نائینی یادآور شد: همه دنیا می‌ خواهند که ایران به حد بحران نهایی برسد و دست هایی در حوزه است که کلمات نامربوطی می‌ زنند و از غیر روحانیت به اسم تکریم روحانیت به تحقیر این قشر عظیم می‌ پردازند.

وی با بیان این که امروز چهل کانال تنها مربوط فرقه ضاله بهائیت است، گفت: این فرقه در این شبکه ها  علیه دین و تشیع و اسلام تبلیغ می‌ کنند ما نیز باید همچون شبکه هایی مثل شبکه جهانی ولایت کار جهانی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری قمی تصریح کرد: امروز روحانیت را متهم می‌ کنند و حرف های زشتی را به مراجع و بیت المال نسبت می‌ دهند، این مسأله حل نمی شود مگر این که روحانیت مدیریت معنوی کشور و دنیا را به عهده بگیرد، از این رو فقه را بخوانید و اصول را خوب مطالعه کنید و بدانید حوزه با علم و درس و معنویت و حرف جهانی زدن ماندگار خواهد بود./1330/پ202/ج

ارسال نظرات