۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۹۳۸
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

شیعه اهل تعامل و گفت و گو با دیگر ادیان است

شیعه اهل تعامل و گفت و گو با دیگر ادیان است
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این شیعه به گروه عقلانی و اهل گفت و گو در جهان معرفی شده است، گفت: شیعه اهل تعامل و گفت و گو با دیگر ادیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، در نشست علمی تطبیقی مذاهب اسلامی بایسته ها و ضرورت ها، امروز در مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی به تعامل شیعه با اهل تسنن تأکید کرد.

وی با بیان این که در زمان اهل بیت(ع) شیعه در اقلیت بودند، گفت: قدرت اسلام به خاطر سکوت اهل بیت(ع) و امیرالمومنین(ع) است، این بزرگواران با اهل سنت تعامل و گفت و گو داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: از یک میلیارد و 500 میلیون نفر مسلمان، یک میلیارد و 450 هزار نفر محب اهل بیت(ع) هستند، امام صادق(ع) به شیعیان تأکید داشتند تا با اهل سنت تعامل داشته باشند و پشت سر آن ها نماز بخوانید.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: ما تابویی از شیعه و سنی درست کرده ایم که این درست نیست و شیعه و سنی در بسیاری از اصول دین مانند نماز و روزه مشترک هستند.

وی با اشاره به گسترش تشیع در جهان، ابراز کرد: در زمان اهل بیت(ع) شیعه در اقلیت بود اما امروز به خاطر تأکید اهل بیت(ع) به تعامل و در ادامه به برکت انقلاب اسلامی ایران 250 میلیون شیعه در سراسر جهان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: دشمنان نمی خواهند شیعه با کسی گفت و گو کند و چون آن ها نمی خواهند ما باید رفاقت کرده و در کمال احترام گفت و گو داشته باشیم و در جهان شیعه به گروه عقلانی و اهل گفت و گو معرفی شده است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: ما نمی خواهیم سنی زده و یا سنی شویم و معتقدیم که در عین حفظ اعتقاد ها با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

وی در ادامه به تأکید قرآن به گفت و گو اشاره و بیان داشت: خداوند در قرآن می فرماید:«قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ» همچنین در آیه 25 سوره سباء می فرماید: «قُلْ لَا تُسْأَلُونَ عَمَّا أَجْرَمْنَا وَلَا نُسْأَلُ عَمَّا تَعْمَلُونَ» و در آیه 26 این سوره می فرماید: «قُلْ يَجْمَعُ بَيْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ يَفْتَحُ بَيْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِيمُ» ما پولاریسم قرآنی داریم و اگر گفت و گو می کنیم، خداوند این را بیان کرده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات