۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۹۳۹۳۶
نماینده مجلس:

آمریکا به دنبال از کار انداختن قدرت هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران است

آمریکا به دنبال از کار انداختن قدرت هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران است
عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: فشار‌های سنگین بر اقتصاد ایران برای از کارانداختن سه مؤلفه قدرت هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد چهارشنبه شب در هم اندیشی ائمه جماعات شهرستان کاشان با عنوان ‹‹مسجد هسته مقاومت›› که در قائمیه کاشان برگزار شد، گفت: دستاورد‌های نظام و پیشرفت‌های نظام در حوزه هاي مختلف را باید برای مردم تبیین کنیم.

وی شرایط کنونی کشور را خاص و حساس خواند و افزود: ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا هیچ تفاوتی با رؤسای جمهور سابق آمریکا ندارد و همه رؤسای جمهوری آمریکا بدون استثنا دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و برای نابودی ایران از هیچ تلاش و توطئه‌ای دریغ نکرده اند.

ساداتی نژاد گفت: هر چند سلایق رؤسای جمهوری آمریکا با یکدیگر متفاوت است، اما هدف آن‌ها در رابطه با جمهوری ایران یک هدف مشترک است، اما روش‌های مقابله رؤسای جمهور دموکرات و جمهوری خواه با یکدیگر متفاوت است، اما استراتژی آن‌ها برای مقابله با ایران یکی بوده و هست.

وی آگاهی از تفاوت‌های دو رییس جمهور آمریکا اوباما و ترامپ را برای ملت ایران مهم دانست و اظهار داشت: اگر از ترفند‌ها و توطئه‌های هر یک از آن‌ها اطلاع و آگاهی داشته باشیم بهتر می‌توانیم روش‌های مقابله با آن را اجرا کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه با اشاره به اهداف ترامپ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: با آمدن ترامپ در قدرت از اندیشکده‌های آمریکا درخواست تهیه نقشه راه و استراتژی جامع مقابله با جمهوری اسلامی ایران را كرد و تا زمانی که این نقشه راه و استراتژی تهیه نشده بود هیچ اقدامی را علیه ایران به غیر حرف زدن انجام نداد.

ساداتی نژاد گفت: استراتژی آمریکا علیه ایران فشار اقتصادی شدید خرد کننده کوتاه مدت اقتصادی برای تهدید موجودیت جمهوری اسلامی ایران بود که وقتی این استراتژی آماده شد و به ترامپ تحویل شد در نخستین گام خروج از برجام بود.

به گفته وی، خروج آمریکا از برجام به معنی این نبود که برجام برای آمریکا خوب نیست و این نشان دهنده این بود که نقشه ترامپ با نقشه آمریکا متفاوت است چرا که ما به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده بودیم، اما آمریکا به هیچکدام از تعهداتش عمل نکرد و برجام برای ما خسارت اما برای آمریکا منفعت بود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران سه مؤلفه قدرت مشخص کرده است در حالیکه ما معتقدیم مؤلفه‌های قدرت ایران خیلی بیشتر از سه مؤلفه است گفت: آمریکا از بحث هسته ای، موشکی و اقتدار در منطقه به عنوان سه مؤلفه قدرت ایران نام مي برد و  به دنبال تضعیف این سه مؤلفه قدرت ایران است.

به گفته وی، آمریکا همیشه به دنبال شکستن اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و مانع تراشی برای فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران بوده است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس استراتژی اوباما برای مقابله با ایران را توافق برسر قفل کردن این سه مؤلفه از راه مذاکره دانست و عنوان کرد: اوباما یکی از این سه مؤلفه را که هسته‌ای در قالب برجام بود انجام داد و درحوزه هسته‌ای با یک توافق با نام برجام، فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کرد و در ادامه راه برای حوزه موشکی و اقتدار منطقه‌ای ایران برنامه داشت که رهبرمعظم انقلاب اعلام کرد برخی به دنبال اجرای برجام دو سه و چهار هستند.

ساداتی نژاد همچنین به استراتژی ترامپ در قبال ایران نیز اشاره کرد و ادامه داد: ترامپ متوجه شد تحریم‌های طولانی مدت و میان مدت را ایران به دلیل تجربه‌ای که دارد دور خواهد زد از اين رو  تصمیم به اجرای تحریم‌های کوتاه مدت گرفت تا بر خلاف اوباما هر سه مؤلفه را در یک توافق نابود کند.

وی افزود: ترامپ در تخستین گام براي رسیدن به توافق برسر هر سه مؤلفه هسته‌ای و موشکی و اقتدار منطقه‌ای از برجام خارج شد که در این استراتژی هدف آمریکا مذاکره مستقیم بدون پیش شرط با ایران در هر سه مؤلفه قدرت ایران است.

ساداتی نژاد ادامه داد: آمریکا معتقد است تنها مردم ایران هستند که با بسیج عمومی علیه نظام می‌توانند به عمر نظام پایان دهند.

وی افزود: آمریکا برای اینکه بسیج عمومی مردم را علیه نظام تحقق ببخشد  فشار اقتصادی را در دستور كار خود قرار داد چرا که علت ناکامی خود در فتنه ۸۸ را رابطه عمیق مردم با رهبری ایران اعلام کردند، از این رو تنها راه ایجاد آشوب سراسری را فشار اقتصادی کوتاه مدت و خرد کننده ديدند.

به گفته وی فشار‌های سنگین اخیر آمریکا بر حوزه اقتصاد ایران برای رسیدن به هدف اصلی از کار انداختن سه مؤلفه قدرت هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران است که این استراتژی است كه اندیشکده‌های آمریکا برای ترامپ ترسیم کردند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات