۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۵۹۳۹۳۵
سر مقاله؛

از سیم خاردار به ماهواره‌بر بومی

از سیم خاردار به ماهواره‌بر بومی
کشوری که روزگاری بر سر واردات سیم خاردار درگیر با غرب بود، حالا با جهشی بی‌سابقه به پرتاب ماهواره و موشک‌های بالستیک رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، پروژه قرار دادن ماهواره ایرانی در مدار، هرچند با موفقیت به اتمام نرسید، اما همین فرآیند نصفه و نیمه‌ای که با دستان توانمند متخصصان داخلی به سرانجام رسیده است هم پیام‌های خودش را داشت. در رأس‌شان مسوولان رژیم صهیونیستی بودند که نسبت‌به این مسأله واکنش نشان دادند.
 
هفته گذشته هم یکی از مسوولان فرانسوی نسبت‌به توانمندی‌های دفاعی و موشکی ایران واکنش نشان داده و تقاضای توقف کامل این فعالیت‌ها را داشت.
 
فارغ از اینکه ادعای مطرح شده توسط اروپایی‎‌ها و صهیونیست‌ها چه بوده و چقدر به واقعیت نزدیک است، اما مقایسه سطح درگیری‌های جمهوری اسلامی با نظام سلطه از سه چهار دهه پیش تاکنون جهش جالب توجهی داشته است.
 
کشوری که روزگاری درگیر پاسخ به تجاوز همسایه غربی‌اش بود و سطح درگیری‌اش با اروپا و آمریکا بر سر واردات سیم خاردار و اسلحه‌های سبک و گلوله‌های مینی‌کاتیوشا بود، حالا در جشن تولد ۴۰ سالگی‌اش با جهشی بی‌سابقه از سیم خاردار به پرتاب ماهواره و موشک‌های بالستیک رسیده است.
 
سطح درگیری ما از واردات یک کالای دست چندم مصرفی به ساخت ماهواره و موشک ماهواره‌بر بومی رسیده است. تأملی کوتاه و نیم‌نگاهی کوتاه‌تر به مسیری که انقلاب اسلامی پیموده، هر ذهن و منطق منصفی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
 
این‌ها را بگذارید که این مسیر نه در شرایط عادی و مانند سایر ملت‌ها که در شرایط جنگ و تحریم و فشار طی شده. با وجود تمام انتقادات بحقی که به وضعیت فعلی وارد است، اما نباید از یاد برد که کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات