۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۹۳۹۲۵
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین انصاریان:

حیات طیبه پاداش اجابت دعوت حق است

حیات طیبه پاداش اجابت دعوت حق است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعوت خداوند متعال حق است، گفت: انسان با قبولی دعوت حق خیر دنیا و آخرت او تضمین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد پیامبر اکرم(ص)، گفت: دعوت خداوند دارای دو خصوصیت است.

وی بابیان اینکه دعوت خداوند متعال حق است، افزود: انسان با قبولی دعوت حق خیر دنیا و آخرت او تضمین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه انسان اگر دعوت خداوند را اجابت کند به حیات طیبه نائل می‌شود، ابراز کرد: پاداش اخروی که خداوند به انسان مؤمن می‌دهد اصلاً قابل‌مقایسه با آن عملی که در عالم دنیا انجام داده نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای مثال اگر انسان در 70 سال سن تکلیف خود، تنها یک نماز باارزش خوانده باشد خداوند همان یک نماز را ملاک قبولی مابقی نمازهایش قرار می‌دهد.

وی بابیان اینکه همه اعمال انسان باید مطابق با رضایت الهی باشد، گفت: اگر انسان عملی را که خداوند قبول ندارد انجام دهد دچار تباهی و خسران می‌شود؛ اگر کسی اولیای الهی را قبول نکند و آن بزرگان را به‌عنوان الگو و سرمشق خود قرار ندهد مجبور به قبولی ولایت شیطان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انسان اگر به دنبال مال حلال نباشد قطعاً به مال حرام ربوی و دزدی روی می‌آورد، عنوان کرد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی که یک‌درهم مال حرام به دست بیاورد و آن را به خانه ببرد تا زمانی که آن مال حرام در خانه او باشد خداوند نظر رحمت به اهل آن خانه نمی‌افکند؛ بنابراین ارزش ندارد انسان حق را به تباهی بفروشد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه خداوند در قبولی عمل صالح بین زن و مرد فرقی قائل نمی‌شود، اظهار داشت: هر انسانی عمل صالحی انجام دهد خداوند پاداش آن را عطا می‌کند و ارزش عمل صالح زن و مرد در پیشگاه خداوند یکسان است.

وی بابیان اینکه اگر انسان حق و قرآن را نخواهد گرفتار باطل و شیطان می‌شود، گفت: کسانی که امیرمومنان علی(ع) را تنها گذاشتند گرفتار بنی‌امیه شدند چراکه این نتیجه رهایی یک انسان کامل و جامع و روی آورده به افرادی باطل و جاهل بود. دعوت خداوند حق است انسان اگر این دعوت را نپذیرد گرفتار گمراهی و شقاوت می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات