۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۹۳۹۲۰
شیخ عفیفی:

آکادمی تربیت مبلّغ رویکردی عملگرایانه دارد

آکادمی تربیت مبلّغ رویکردی عملگرایانه دارد
دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر تاکید کرد که آکادمی تربیت مبلغ و مفتی مصر علاوه بر عرصه نظر، بر ساحت عمل نیز توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در مراسم افتتاحیه آکادمی تربیت مفتی و مبلغ الازهر بر ضرورت همراهی تمامی نهادهای دولتی با الازهر در مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تکفیری تاکید کرد.

شیخ عفیفی در این مراسم خاطر نشان کرد: الازهر موسسه‌ای علمی ـ دینی است که افزایش سطح علمی و اخلاقی مبلّغان، مفتیان و طلاب علوم دینی را در اولویت خود قرار داده است.

وی افزود: مواد آموزشی آکادمی تربیت مفتی و مبلّغ دینی همانند دروس دانشگاهی نیست بلکه با هدف پاسخگویی به مشکلات علمی ـ عملی روز مانند تکفیر و جهاد بر مسائلی نظیر فهم نصوص دینی و یا چگونگی تطبیق متون دینی بر مسائل روز تمرکز خواهیم کرد.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مقابله با شبهات افراط‌گرایان را از اهداف اصلی این آکادمی دانسته و اظهار داشت: فعالیت این آکادمی منحصر به مقام نظر نیست بلکه عمل‌گرایی در این مرحله برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

شیخ عفیفی تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری با برخی مراکز بین‌المللی و با هدف تثبیت فرایند همزیستی مسالمت آمیز در ذهن دانش پژوهان این مرکز، تعدادی از اساتید مسلمان و غیر مسلمان در کنار یکدیگر به تدریس مبادرت خواهند ورزید.

وی در پایان خاطر نشان کرد که به موجب توافق‌نامه‌ای که میان الازهر و سایر مراکز علمی جهان از جمله 11 کشور اروپایی، 21 کشور آسیایی و 24 کشور آفریقایی به امضا رسیده است، فارغ التحصیلان این مرکز با استقرار در کشورهای هدف، به عنوان سفیر و نماینده الازهر به تبلیغ اسلام اعتدالی اقدام خواهند کرد./981/ب901/ف

محمد رایجی
ارسال نظرات