۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۹۳۹۱۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

انس با قرآن و عمل معتقدانه لازمه نقش‌آفرینی طلاب در نظام اسلامی است

انس با قرآن و عمل معتقدانه لازمه نقش‌آفرینی طلاب در نظام اسلامی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مأنوس بودن با قرآن و عمل معتقدانه به ارزش‌های دینی از ملزومات نقش‌آفرینی طلاب در نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در نشست با طلاب استان، با اشاره به ملزومات نقش‌آفرینی شایسته طلاب و روحانیان در نظام اسلامی، اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه سه راهکار اعتقادی و معرفتی را برای مقابله با دشمن جزء سرآمدترین روحیات یاران خاص خود مطرح می‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: این سه راهکار قرآن به‌عنوان نقشه راه، عمل معتقدانه به ارزش‌های اسلامی به‌عنوان ضمانت اجرا و ترویج فضائل و سنت‌های کریمه اسلام و دوری از خطرات انحراف در عقیده به‌عنوان مرزبانی از کشور دین‌داری یک شخص مسلمان است.

وی ادامه داد: چون همه این‌ها باید انسان را متوجه خدا کند و انسانی زمانی که به خدا متصل شود خالص می‌شود؛ زیرا خداوند است که «تَبَارَک الَّذِی بِیدِهِ الْمُلْک وَهُوَ عَلَی کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ»؛ بزرگوار و خجسته است آنکه فرمانروایی به دست او بوده و او بر هر چیزی توانا است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه این توجه باید حاصل شود حتی اگر با آب خوردن باشد، افزود: در حدیث صحیح عبدالله بن سنان می‌گوید از امام صادق (ع) شنیدم که می‌فرمود ممکن است یک نفر آب بخورد و خدا او را به بهشت ببرد، عرض کردم چگونه؟ فرمود: «ان الرجل یشرب الشربه من الماء فیدخله الله عزوجل بها الجنه، قلت: و کیف ذاک یابن رسول الله؟ قال الرجل یشرب الماء فیقطعه ثم ینحی الاناء و هو یشتهیه فیحمدالله عزوجل ثم یعود فیه ویشرب، ثم ینحیه و هو یشتهیه فیحمدالله عزوجل ثم یعود فیشرب فیوجب الله عزوجل له بذلک الجنه».

وی ادامه داد: این امام همام می‌فرمایند: همانا مردی از شما آب می‌نوشد و خداوند به‌واسطه این عمل، او را داخل بهشت می‌کند، آن مرد آب می‌نوشد و در حالی که هنوز میل به نوشیدن در او هست باز می‌ایستد، ظرف آب را از دهان دور کرده الحمدالله می‌گوید، آنگاه دوباره باقی‌مانده آب را می‌نوشد و باز در حالی که هنوز میل به نوشیدن در او هست، باز می‌ایستد، ظرف آب را از دهان دور کرده الحمدالله می‌گوید، آنگاه دوباره باقی‌مانده آب را می‌نوشد و خداوند نیز به خاطر این کار، بهشت را بر او واجب می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: با این مقدمات شخصی مانند شهید حججی شکل می‌گیرد که آن حماسه را خلق می‌کند و یا شخصی مانند شهید یوسف داورپناه شکل می‌گیرد که استقامت خودش و مادرش عجیب است، مادری که می‌بیند چگونه بدن پسر را مثله می‌کنند ولی حاضر نمی‌شود به امام توهین کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات