۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۹۱۳
دارالافتا گزارش داد؛

سومالی جولانگاه جدید گروهک‌های تروریستی

سومالی جولانگاه جدید گروهک‌های تروریستی
دارالافتای مصر با اشاره به افزایش حملات تروریستی در سومالی نسبت به رشد فزاینده جریان‌های تروریستی در آفریقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افراطی وابسته به دارالافتای مصر با محکومیت حمله تروریستی سه شنبه جنبش الشباب در کنیا، از افزایش حملات تروریستی جنبش الشباب به شدت ابراز نگرانی کرد.

دارالافتا در بیانیه‌ای تاکید کرد که انجام عملیات کشتار مردم و ویرانی منازل مسکونی و اماکن عمومی از سوی گروهک‌های تروریستی نشان دهنده عطش این سازمان‌ها برای خونریزی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است.

این مرکز با اشاره به محکومیت هرگونه تجاوز و تعدّی به حقوق انسانی از سوی شریعت اسلامی انسان را خلیفة الله در زمین دانسته و تصریح کرد: سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی همواره برای ویرانی و ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشورها تلاش می‌کنند.

مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری با ابراز نگرانی از نفوذ داعش در سومالی افزود: تعداد عناصر تروریستی داعش در سومالی بسیار افزایش یافته و این گروهک تروریستی الگوی جنبش الشباب را در ترساندن شرکت‌های تجاری و جذب سرمایه برای اقدامات تروریستی در پیش گرفته است.

دارالافتا اظهار داشت: رقابت میان گروهک‌های تروریستی بر سر تصاحب سومالی بالا گرفته است. در زمانی که داعش با تحمل بیشترین خسارت‌ها، نیروی انسانی و پشتوانه مالی خود را از دست داده، القاعده توانسته خود را به عنوان تنها سازمان اعتدالی معرفی کند.

دیده بان فتواهای تکفیری در پایان خاطر نشان کرد: القاعده با تجمیع چندین گروهک تروریستی و ایجاد سازمان تروریستی به نام «جماعت نصرت اسلام و مسلمین» سیطره خود را بر کشورهای آفریقایی افزایش داده و این مسأله در دراز مدت به بحرانی برای قاره آفریقا تبدیل خواهد شد./981/ب901/ف

محمد رایجی
ارسال نظرات