۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۹۳۹۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
شهادت سربازی از خراسان جنوبی در قصر شیرین، اوقاف آماده مشارکت در سرمایه گذاری و خرید کتاب برای حمایت از نویسنده عناوین اخبار این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، شهید محسن مشرقی، دوشنبه در منطقه مرزی قصر شیرین در اثر برخورد با مین به شهادت رسید.

شهید محسن مشرقی اهل روستای علی زنگی از توابع خضری دشت بیاض بخش نیمبلوک است که دوشنبه هنگام پاسداری از نقاط صفر مرزی منطقه خانلیلی قصر شیرین کرمانشاه بر اثر برخورد با مین های به جامانده از زمان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نایل شد. شهید محسن مشرقی 18 سال داشت.

اوقاف آماده مشارکت در سرمایه گذاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه قاینات، آماده مشارکت سرمایه گذاری در زمین های وقفی است، گفت: به دلیل وجود زمین های کلان موقوفه در موقعیت های مناسب، بهترین فرصت برای سرمایه گذاران به منظور احیا و آبادانی این زمین ها فراهم شده است.

حجت الاسلام رحیمی، بر همین اساس خواستار سرمایه گذاری در امر احیا و آبادانی موقوفه ها به ویژه در امر اشتغال زایی شد.

وی احداث مجتمع های تجاری، مسکونی، اداری، کشاورزی، صنعتی، تولیدی و کسب و کار را از این گونه طرح ها اعلام کرد.

خرید کتاب برای حمایت از نویسنده و ناشر

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدای امسال تا اول دی ماه هشت هزار و 850 جلد کتاب به ارزش یک میلیارد ریال در استان خریداری شده است.

رمضانی خرید کتاب را به منظور حمایت از ناشران و نویسندگان بیان کرد و افزود: آثار خریداری شده متعلق به نویسندگان استان بوده یا توسط ناشران خراسان جنوبی منتشر شده است. به گفته وی، سال گذشته هم یک میلیارد ریال برای خرید کتاب هزینه شد.

12 مستند از جنگ و شهادت 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه 12 مستند با موضوع شهادت و جنگ از ابتدای امسال در استان تولید شد، گفت: امسال با توجه به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان و با همکاری مالی این کنگره، 12 مستند در زمینه شهادت و جنگ تولید شده است.

براتی توضیح داد: از این تعداد هشت مستند در زمینه پرتره شهدای استان و بقیه هم موضوع نگار بوده است که مستندهای پرتره مربوط به شهیدان عرب پور، مقدوری، رضا حسین چهکندی، رحیمی، غلامرضا شریفی پناه و حجت الاسلام شهاب است.

به گفته وی، چهار انیمیشن هم با موضوع کنگره شهدا تولید شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات