۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۹۰۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
راه‌اندازی میز خدمت در مسجد امام خمینی (ره)، اجرای نمایشی از بجنورد در جشنواره فجر و چاپ شش کتاب در شیروان عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، میز خدمت برای تسهیل در اجرای امور و بالا بردن سرعت و دقت و تکریم ارباب‌رجوع با حضور مسؤولین دستگاه‌های اجرایی اسفراین در مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان راه‌اندازی شد.

امام‌جمعه اسفراین در حاشیه این نشست گفت: خدمت کردن به مردم بالاترین افتخار است که نصیب مسوولین شده است چرا که همواره در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی مردم ما در سخت‌ترین شرایط پای انقلاب بوده‌اند و جانانه از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کرده‌اند.

حجت الاسلام قدیر محمدیان گفت: راه اندازی میز خدمت در سطح ادارات به‌ویژه مساجد یکی از اقدامات بسیار خوبی است که در راستای تسریع در روند رسیدگی به مشکلات مردم انجام می‌گیرد و همه ما موظفیم برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم خدمت مناسب به مردم تمام توان و امکانات را برای پاسخگویی به خواسته‌ها و نیازهای شهروندان به‌کارگیریم.

کوتاه شدن دست اجانب از کیسه بیت المال از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کوتاه شدن دست اجانب از کیسه بیت المال از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام علی خادمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاورد های بسیار زیادی داشته است، بیان کرد: باید از هویت ملی و دینی به خوبی حفاظت شود در گذشته دست بیگانگان در کیسه بیت المال بود اما اکنون دست آن افراد قطع شده است.

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: به دلیل موانعی که در سر راه انقلاب اسلامی وجود داشت مانند جنگ تحمیلی، از برخی مسائل غفلت شده است که باید در حال حاضر به این مسائل پرداخته شود.

اجرای نمایش «دایک» از بجنورد در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای نمایش دایک در بخش مهمان سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبرداد.

ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر اظهارکرد: نمایش دایک به نویسندگی هیوا ربانی و کارگردانی حامد عالمی پور در بخش مهمان سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه می رود.

وی با بیان اینکه داستان نمایش دایک در خصوص شهدای غواص است، گفت: در این نمایش راضیه بدرانلویی، سیدعلی محمدی و سید امیرحسین جان نثار ایفای نقش می کنند.

حیدری عنوان کرد: مسعود مرواری، مهران رحمانی، سعید آقایی، کیومرث توکل، پوریا فخار، آرزو متین پور، مینا امانی، مهدیه بدرانلویی، محمد کریمی مقدم، امیرحسین صحرانورد، حسن قربانی، مرتضی کریمی، مهدی علیپور و یاسمین رحمانی از دیگر عوامل این نمایش بودند.

طی ٩ ماه؛ چاپ ٦عنوان کتاب در شیروان

شش عنوان کتاب از آثار نویسندگان شیروان توسط انتشارات آوای شرق به چاپ رسیده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: شش عنوان کتاب از آثار نویسندگان شیروان «شناخت بتن» ،«تکالیف اختصاصی مردان در فقه و حقوق»، «طراحی مجتمع مسکونی»، «قدم اول خانواده» ، «خوردن و آشامیدن از منظر فقه» و «گوشان و غول گوشی» از مجموعه کتاب هایی است که در انتشارات آوای شرق به چاپ رسیده است.

زهره بابایی گفت : کتاب «شناخت بتن» به نویسندگی مهدی اطهری ، هادی انصافی، حسین حیدری پاد، «تکالیف اختصاصی مردان در فقه و حقوق» به نویسندگی زهرا روحانی ، «طزاحی مجتمع مسکونی» به نویسندگی حسین حیدری پاد ،محسن حیدری پاد و میثم اسماعیل زاده سکه «قدم اول خانواده» به نویسندگی زهرا روحانی ، گلثومه محمدیان و علی محمد زاده مقدم، «خوردن و آشامیدن از منظر فقه» زینب محمد زاده مقدم،  و «گوشان و غول گوشی» حدیث غلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات