۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۹۳۹۰۱
آیت الله وحید خراسانی:

جامعه شیعی اجر رسالت را در روز شهادت حضرت زهرا ادا کنند

جامعه شیعی اجر رسالت را در روز شهادت حضرت زهرا ادا کنند
حضرت آیت الله وحید با بیان این که ایام فاطمیه قابل وصف نیست، از همه روحانیت، شیعیان و هیأت ها خواست اجر رسالت را در روز شهادت حضرت زهرا(س) ادا کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز ۲۶ دی ماه در پایان جلسه پرسش و پاسخ، با اشاره به ایام شهادت حضرت صدیقه فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت:ایام فاطمیه قابل وصف و بیان نیست. او کسی است که خداوند در شأنش خطابی دارد که عقل در این بیان مبهوت است، آن‌جا که فرمود: "هم فاطمة وأبوها وبعلها وبنوها". در این بیان معرّف خاتم النبیین(ص) و قطب پنج تن آل عبا، یعنی کسانی که همه پیامبران و اولیای الهی به آن‌ها متوسل می‌شدند، او شده است.

متن سخنان حضرت آیت الله وحید خراسانی به مناسبت ایام فاطمیه ۱۴۴۰قمری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
فاطمیّه، لا تدرک ولا توصف! اگر کسی فهم داشته باشد این مطلب کافی است و در آن عقل مبهوت است:"هم فاطمة وأبوها وبعلها وبنوها".

کسی که وجودش معرّف خاتم النبیین (صلی الله علیه وآله) است، قطب خمسه ای است که تمام انبیا و اوصیا به آن خمسه متوسل‌اند. این بیان خدا عقل را مبهوت می کند: "هم فاطمة وأبوها وبعلها وبنوها".

 ان شاء الله ایام فاطمیه، این روز را جامعه شیعه گرامی بدارند.

نتیجه این است: میزان، کتاب است و سنت. اما نص کتاب: "قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى". آن‌چه مورد اتفاق فریقین است: " أقرب الخلق إلیّ فاطمة". لذا روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) روز رحلت خاتم (صلی الله علیه وآله) است.

این قضیه وظیفه همه روحانیت و شیعه و هیئات است که اجر رسالت را در روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ادا کنند./1323/د102/ق

محمد قمین
ارسال نظرات