۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۳۸۶۳
رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیت همانند سایر اقشار مردم مشکلات اقتصادی را با تمام وجود لمس می‌کند

روحانیت همانند سایر اقشار مردم مشکلات اقتصادی را با تمام وجود لمس می‌کند
رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه وجود ‏دارد این مشکلات به تمام معنا از سوی طلاب و روحانیان لمس می‌شود.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه ویژه تحصیل علوم دینی، اظهار کرد: خداوند در آیه 11 سوره مجادله می‌فرماید: «یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ» و تأکید می‌کند برخیزید؛ زیرا خدا رتبه کسانی از شما که گرویده و کسانی که دانشمند هستند را بر حسب درجات بلند می‌گرداند.

وی افزود: بر این اساس باید با درک جایگاه و رسالت ویژه حوزه و روحانیت، در راه سربازی امام عصر (عج) همت کافی داشته باشیم تا بتوانیم به‌درستی به رسالت طلبگی خود عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر اینکه در راه ایفای رسالت طلبگی باید افزون بر پاییدن و مراقبت از خود، نسبت به خانواده خویش هم حساس باشیم، اضافه کرد: مردم خانواده و فرزندان روحانیت را هم جزء روحانیت دانسته و نسبت به رفتار و گفتار آن‌ها قضاوت می‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: خداوند در آیه 6 سوره تحریم می‌فرماید: «یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ قُواْ أَنفُسَکمْ وَأَهْلِیکمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجَارَةُ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن مردمان گناهکار و سنگ‌ها هستند، حفظ کنید.

وی با تأکید بر دوری از روحیه اشرافی گری و تجمل‌گرایی، خطاب به طلاب افزود: هر کس که به دنبال علم دین برود خداوند روزی او را تأمین می‌کند، ازاین‌رو در طلبگی به زرق و برق دنیا فکر نکنید.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع عالم دین کسی است که مردم را از رغبت و میل و شیفتگی دنیا به سمت زهد و بی‌آلایشی و ساده زیستی ببرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز طلاب و روحانیان هم همانند سایر مردم مشکلات اقتصادی را درک می‌کنند، افزود: همان‌گونه که مردم تحت فشار مشکلات اقتصادی هستند طلاب هم مانند سایر مردم تحت فشار هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر تحریم اقتصادی و مشکلات معیشتی در جامعه وجود دارد این مشکلات به تمام معنا از سوی طلاب و روحانیان لمس می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات