۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۹۳۸۵۵
سخنران حرم مطهر رضوی تبیین کرد؛

جایگاه ویژه زن در اسلام

جایگاه ویژه زن در اسلام
کارشناس مذهبی با اشاره به جایگاه ویژه زن در اسلام، گفت: از لحظه ای که اسلام درخشید هر روز به وجاهت و کرامت زن افزوده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام واعظ شهیدی، کارشناس مذهبی، پیش از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی به تبیین جایگاه زن در اسلام پرداخت.

وی با بیان این زن از توجه ویژه در جوامع بشری برخوردار بوه است، گفت: زن و جایگاه وی یکی از مسائلی است که از دیرباز مورد توجه بشر به ویژه جامعه شناسان بوده است.

حجت الاسلام واعظ شهیدی به تبیین دیدگاه اسلام و جوامع غیر دینی به زن پرداخت و افزود: اگر به حوادث و وقایع در جوامع بشری غیر دینی و دنیای متمدن بنگریم بیشتر پی به توجه ویژه اسلام به زن می بریم.

کارشناس مذهبی بیان کرد: زن به عنوان کالا محسوب می شد و یا وجودی بود که برای جنبه های بهره مندی مورد استفاده قرار می گرفت اما از  لحظه ای که اسلام درخشید هر روز به وجاهت و کرامت زن افزوده شد.

وی با بیان این که خداوند در قرآن به جایگاه ویژه زن اشاره می کند و می فرماید:«أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً»، گفت: در پیشگاه پرودگار زن و مرد به جز در برخی از موارد حقوقی مساوی هستند.

حجت الاسلام واعظ شهیدی به آیاتی دیگر از قرآن کریم در خصوص کرامت و جایگاه زن در نزد پروردگار اشاره و اظهار کرد: «خداوند می فرماید:«مَنْ عَمِلَ صلِحاً مِّن ذَکرٍ أَوْ أُنثی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَوةً طیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسنِ مَا کانُوا یَعْمَلُون»

کارشناس مذهبی با توجه به آیات قرآن وجود زن و مرد را در کنار یکدیگر موجب مودت و رحمت دانست و ابراز کرد: خداوند در کنار زن و مرد موجودی از جس خود آن ها خلق فرموده است که هر دو مایه آرامش یکدیگر هستند و خداوند نیز می فرماید:«هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ»

حجت الاسلام واعظ شهیدی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «هیچ چیزی بعد از اسلام آوردن و هدایت شدن به اندازه همسر مومنه و صالحه نیست.» با توجه به آیات و روایات زن دارای چنین جایگاهی است و رکن زندگی می باشد.

وی حجاب را موجب محافظت از زن بیان و اظهار کرد: برخی به علت درک ناکافی حجاب را موجب محدودیت زن می دانند در حالی که حجاب به زن شرافت و مقام می دهد و او را از آسیب ها و طمع های نفسانی مرد حفظ می کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات