۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۹۳۸۵۲
دستاوردهای 40 ساله حوزه علمیه در خراسان جنوبی(1)؛

افزایش 3 برابری مدارس علمیه خراسان جنوبی

افزایش 3 برابری مدارس علمیه خراسان جنوبی
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: تعداد مدارس علمیه در ابتدای انقلاب اسلامی در استان 9 مدرسه بوده اما امروز این مدارس به سه برابر افزایش یافته است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سايه لطف و رحمت خداوند متعال و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رونق گرفتن حوزه‌های علمیه، راه برای مشتاقين عرصه علم و ايمان بيش از پيش هموار شده است.

وی گفت: حوزه و حوزویان نقش اساسی در شکل گیری نهضت، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشتند و در حقيقت انقلاب اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای خود حوزه‌های علمیه بوده چرا كه به رهبری امام خمینی(ره) و هدایت روحانیت و علمای اسلام به پیروزی رسید.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: با توجه به گستردگی حوزه علميه خراسان، در اوايل مرداد ماه سال 89 نمايندگی مركز مديريت در استان خراسان جنوبی با هدف تمركز‌ زدايی از مركز مديريت حوزه علميه خراسان بزرگ و تسهيل در رسيدگی به مسائل طلاب و روحانيان افتتاح شد.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: پس از ارتحال آيت الله واعظ طبسی، برای نخستين بار در سطح مراكز مديريت حوزه علميه در كشور بود كه با حكم مستقيم مقام معظم رهبری اعضای شورای عالی و مدير جديد حوزه علميه خراسان منصوب شدند.

وی ادامه داد: متعاقب آن حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در سال 95 و با ابلاغ مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان از نمایندگی به مدیریت استانی ارتقا یافت تا با همه ظرفیت و جایگاه جدید خود، حرکت تحولی و انقلابی حوزه علمیه خراسان را ادامه دهد و همسو با برنامه‌های شورای عالی این حوزه در تربیت طلابی انقلابی و موفق کوشش کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تعداد مدارس علمیه در ابتدای انقلاب اسلامی در استان 9 مدرسه بوده اما به برکت انقلاب اسلامی این مدارس به سه برابر افزایش یافته و امروز 26 مدرسه علمیه در استان خراسان جنوبی فعال است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات