۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۸۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نویسندگان کتاب باید از تعهد و مهارت کافی برخوردار باشند

نویسندگان کتاب باید از تعهد و مهارت کافی برخوردار باشند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نویسنده ابتدا باید برای پرداختن در هر بحثی، مهارت کافی داشته باشد و دارای تعهد کافی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار مسؤول امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در بیرجند اظهار داشت: گاهی مواقع کتاب برای انسان حکم تغذیه و دارو را دارد.

وی با بیان اینکه خواندن کتاب برای انسان فواید و اثراتی دارد، گفت: امروز نرم‌افزارها، فضای مجازی و سخنرانی‌ها جایگزین کتاب شده و از این محتواهای ارزشمند نیز می‌توان استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کتاب به معنی عام خود باید دارای قداست باشد و باید بدانیم چه عنوان کتابی می‌توان مطالعه کرد و مخاطبان از منابع کتاب بهره مند شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: نباید سطح کتاب از سطح مخاطبان پایین تر باشد چرا که در صورت پایین بودن سطح کتاب، وقت مخاطب ضایع شده و اگر هم این سطح بالاتر باشد نیز مخاطب نمی‌تواند محتوا را به درستی بفهمد.

وی با بیان اینکه باید تناسب خواننده با کتاب رعایت شود، ادامه داد: باید بهترین کتاب‌ها در هر رشته‌ای انتخاب شود یعنی اینکه در نویسنده باید دو خصلت وجود داشته باشد که بهترین کتاب در هر رشته‌ای انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این دو خصلت، خاطرنشان کرد: نویسنده ابتدا باید برای پرداختن در هر بحثی، مهارت کافی داشته باشد و سپس نیز نویسنده دارای تعهد کافی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: اگر تعهد و مهارت کافی در نویسنده نباشد شاید با نوشته خود آسیب‌هایی به مخاطب برساند و چیزهایی را به جامعه هدف خود برساند که سم است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و مطبوعات مردم را برای مطالعه بیشتر تشویق و ترغیب کنند، گفت: بسیاری از رسانه‌های غربی 24 ساعته مطالب غیر مفیدی را ارائه می‌کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات