۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۸۴۹
امام جمعه اسفراین:

دستاوردهای انقلاب و اوضاع اسف‌بار کشور در دوره پهلوی برای مردم تشریح شود

دستاوردهای انقلاب و اوضاع اسف‌بار کشور در دوره پهلوی برای مردم تشریح شود
امام جمعه اسفراین گفت: باید دستاوردها و برکات و خدمات انقلاب در کنار شرایط اسف‌بار کشور در دوران رژیم پهلوی برای مردم و نسل‌های جدید تشریح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با گرامیداشت بیست و ششم دی‌ماه، سالروز فرار شاه خائن از کشور در سال 57، اظهار کرد: مردم باید نسبت به خدمات و برکات انقلاب و نظام اسلامی و وضعیت اسف‌بار زمان رژیم ستم‌شاهی در کشور آگاه باشند.

وی با تأکید بر بازخوانی دستاوردهای نظام اسلامی، افزود: دشمن که ناامیدی ملت ما را دنبال می‌کند، کور خوانده است چون باید بداند مردم بصیر و ولایت مدار و هوشیار ایران پای ارزش‌های نظام اسلامی ایستاده و اجازه نمی‌دهند اهداف و برنامه‌های دشمن در کشور پیاده شود.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: با وجود دست‌یابی به اهداف والای انقلاب اسلامی همچون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یکی از اهداف اصلی انقلاب عدالت بود که هنوز به‌طور شایسته به آن عمل نشده و پرداخته نشده است؛ ازاین‌رو باید تلاش مسؤولان در راستای گسترش عدالت همگانی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: مرد میدان علم و عمل کسی است که در عرصه‌های دفاع مقدس و دفاع از دین خوش درخشیده و در مقابل دشمن ایستادگی کند، زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند به رسالت انقلابی خود به‌درستی عمل کند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه منکر برخی کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور نیستیم، خاطرنشان کرد: ملت ما با ایستادگی در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان و تکیه به توانمندی داخلی می‌تواند از پس این مشکلات برآید.

امام جمعه اسفراین گفت: یکی از مسائل مهم و سازنده که در قرآن به آن تأکید شده مسئله صبر و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات است، ازاین‌رو باید انسان‌ها در برابر مسائلی که دشمنان خارجی و داخلی به وجود می‌آورند صبر و مقاومت داشته باشند تا بتوانند به موفقیت برسند.

وی با اشاره به نقش ایمان و تقوا در راستای تقویت صبر و استقامت، افزود: باید گوهر ایمان و تقوا را تا پایان عمر حفظ کرد، زیرا دستور اکید خداوند به مؤمنان رعایت حق تقوا بوده و حق تقوا اطاعت محض از دستورات الهی است.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه تقوای الهی و عمل به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: اینکه برخی مواقع حوادث فتنه گونه در جامعه پدید می‌آید زاییده بی‌تقوایی در امر سیاست است، ازاین‌رو همه مردم و مسؤولان باید در شئون مختلف تقوای الهی را رعایت کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات