۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۹۳۸۳۰

دیدار روحانیان شیعه با رهبران آزادی خواه کشمیر هند

دیدار روحانیان شیعه با رهبران آزادی خواه کشمیر هند
علمای شیعه با رهبران آزادی خواه کشمیر هند دیدار و گفت‎وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجج الاسلام غلام محمد گلزا، شیخ غلام حسین متو، علی محمد جان، حکیم سجاد حسین، نذیر احمد حلیمی، غلام مصطفی میر فاطمی، منظور احمد ملک و عاشق حسین میربا میرواعظ عمر فاروق رییس حزب واکنش مردمی، سید علی شاه گیلانی رییس کنفرانس آزادی و محمد یاسین رییس اولین جبهه آزادی دیدار و گفت‎وگو کردند.

میرواعظ عمر فاروق دراین دیدار گفت: وظیفه علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، رهبرانی دینی و تشکل های مذهبی این است که مردم کشمیر را به اتحاد و همدلی دعوت کنند و آنان را به یک جبهه فراخوانند.

وی با بیان این که ما ملتی هستیم که در راه دستیابی اهداف بلند خود عزیزان خود را تقدیم راه ارزشمند می کنیم افزود: به ثمر نشستن این نهضت ملی و اسلامی اتحاد مسلمانان و تمام ملیت های کشمیری لازمی است.

میرواعظ عمر فاروق با اشاره به این که فقط اتحاد اسلامی و ملی می توانند نهضت آزادی چندین دهه مردم کشمیر را به ثمر برساند تاکید کرد: علمای، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، رهبرانی دینی و تشکل های مذهبی می توانند در این راه نقش پررنگی ایفا نمایند.

وی با بیان این که آگاهی و شناخت راه درست و غلط در رسیدن به اهداف، نقش اساسی را ایفا می کنند ابراز داشت: شما روحانیون با بصیرت کامل راه صحیح را تشخیص دهید و مردم را بسوی راه درست هدایت کنید تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

میرواعظ عمر فاروق با تاکید به این که ملت کشمیر در تعیین سرنوشت سیاسی خود در مرحله جدید و حساس وارد شده است بیان داشت: مردم کشمیر در وضع موجود هرگز اجازه نخواهند داد که گروهی اتحاد ملی و دینی را هدف قرار داده زحمات چندین ساله را بر باد دهد.

سوی دیگر سید علی شاه گیلانی رییس کنفرانس آزادی و محمد یاسین رییس اولین جبهه آزادی نیز در دیدار خود از روحانیون خواستند که از ایجاد اختلاف و تنش مذهبی به پرهیزند.

روحانیون شیعه نیز در این دیدار اتحاد اسلامی را بیش از پیش نیاز عصر کنونی جامعه اسلامی دانستند./۹۸۸/ب902/ف

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات