۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۸۲۴
حجت الاسلام پارسانیا:

سیاستگذاری حوزه و دانشگاه در شأن حوزه و دانشگاه نیست

سیاستگذاری حوزه و دانشگاه در شأن حوزه و دانشگاه نیست
رییس شورای حوزوی شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاستگذاری حوزه و دانشگاه در شأن حوزه و دانشگاه نیست.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید پارسانیا، رییس شورای حوزوی شورایعالی انقلاب فرهنگی امروز و در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: امروز حوزه‌های علمیه ما ظرفیتی دارند که دهه‌های قبل نداشتند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل در مقاطع مختلف حوزوی وجود دارد و سیاستگذاری حوزه و دانشگاه در شأن حوزه و دانشگاه نیست بلکه باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی این سیاستگذاری صورت گیرد.

حجت الاسلام احمد واعظی، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم، گفت: مسئله فرهنگ دچار بخشی نگری شده و رویکردی که به آن وجود دارد یک رویکرد جزیره‌ای است.

وی افزود: فرهنگ یک امر مجزا از سایر بخش‌ها نیست و باید فرهنگ را جدی گرفت. مولدان فرهنگی باید به امر فرهنگ توجه کرده و آن را جدی بگیرند و اگر اوضاع به همین صورت پیش رود فکر می‌کنم آسیب‌های فرهنگی بیش از این شود.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در دوره جدید یکی از کار‌های جدی که باید صورت گیرد هماهنگ کردن نهاد‌های مختلف فرهنگی است و همچنین تسهیل امر برای مولدان فرهنگی است که باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی که وظیفه صیانت از عرصه‌های فرهنگی را دارند این امر را باید به شکل مقتن‌تر دنبال کنند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات