۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۹۳۷۵۲
امام جمعه کرمان:

استان کرمان نیازمند یک برنامه منسجم برای توسعه است

استان کرمان نیازمند یک برنامه منسجم برای توسعه است
امام جمعه کرمان گفت: استان در حوزه سیاست چهره‌های برجسته‌ای دارد که می‌طلبد یک برنامه منسجم و طرح‌های مناسب در همه زمینه‌ها برای توسعه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در گردهمایی ائمه جمعه استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد با اشاره به اینکه استان کرمان یک استان پهناور است اظهار داشت: از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه استان چیزی در حدود 900 کیلومتر فاصله است.

وی با بیان اینکه استان کرمان بالغ بر سه میلیون نفر جمعیت دارد عنوان کرد: استان کرمان حدود 180 هزار کیلومترمربع مساحت دارد که بخشی از این استان کاملا کویر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه 23 شهرستان در استان وجود دارد که هر کدام از این شهرستان‌ها ظرفیت‌های سیاسی و فرهنگی جداگانه‌ای دارند گفت: استان کرمان قطب معادن و کشاورزی در کشور است و جزو استان‌های نخست کشور در این حوزه است.

وی با بیان اینکه 50 حوزه علمیه در استان کرمان وجود دارد که 60 درصد این حوزه‌ها از برادران هستند افزود: تقریبا به ازای هر 5.5 نفر از جمعیت استان کرمان یک دانش‌آموز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه قبلا امور اهل سنت استان کرمان توسط استان سیستان و بلوچستان اداره می‌شد بیان کرد: به تازگی این امور به استان کرمان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه استان در حوزه سیاست چهره‌های برجسته‌ای در سطح کشور دارد که می‌طلبد یک برنامه منسجم و طرح‌های مناسب در همه زمینه‌ها برای توسعه داشته باشد گفت: همه در استان در راستای سیاست‌های کلی نظام خدمت کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات