۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۹۳۷۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایران با صبر و ایستادگی تهدیدها و تحریم‌های دشمن را خنثی می‌کند

ایران با صبر و ایستادگی تهدیدها و تحریم‌های دشمن را خنثی می‌کند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با وجود تداوم تهدیدها و تحریم‌های دشمنان، ملت ایران با ‏ایستادگی و تکیه به توان داخلی بر دشمن غلبه می کند.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، با تأکید بر ضرورت خدمات‌رسانی شایسته مسؤولان به مردم، حلم و بردباری را از ملزومات تکریم واقعی ارباب رجوع در ادارات دانست.

وی با بیان اینکه حلم و بردباری ابزار کار یک مدیر و مسؤول است، افزود: در نهج‌البلاغه داریم کسی که می‌خواهد مسؤولیت‌پذیر باشد باید نخست سلاح حلم را در خود ایجاد کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شاگردان ائمه اطهار (ع) هم دارای حلم و بردباری بسیار بودند، گفت: مالک اشتر از کوچه‌ای می‌گذشت نادانی خاکروبه به روی او ریخت، کسی که صحنه را می‌دید به فرد نادان گفت این سردار لشکر امام علی (ع) است، آن فرد به دنبال او دوید تا عذرخواهی کند دید مالک در مسجد دعا می‌کند، وقتی برای عذرخواهی به حضور وی رسید، مالک به او گفت آمده‌ام برای تو دعا کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید در داوری و قضاوت خود عجله کنیم، گفت: در نهج‌البلاغه داریم اگر حلم نداری خود را شبیه انسان‌های حلیم و بردبار دربیاور و تمرین کن تا شبیه آن‌ها شوی.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «الحلم عشیره؛ حلم برای انسان مانند عشیره و طایفه (حامی نیکی) خواهد بود». با حلم طرفداران و پیروان فرد زیاد می‌شود و انسان پرحوصله و حلیم مورد احترام مردم است.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، افزود: امام موسی کاظم (ع) فرمود: «نَحْنُ صُبَّرٌ وَ شِیعَتُنَا أَصْبَرُ مِنَّا؛ ما صابر و شکیبا هستیم؛ ولی شیعیان ما صبورترند»؛ چون امامان ما علم غیب داشتند درنتیجه از آینده و پشت پرده خبر داشتند به همین دلیل صبر برای آن‌ها آسان‌تر بود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شیعیان با اینکه علم غیب ندارند در صحنه باقی می‌مانند و در حالی که خیلی از مسائل را نمی‌دانند اما راضی به رضای خداوند هستند؛ ولی امامان معصوم از غیب خبر دارند و تحمل می‌کنند درنتیجه نمره شیعه در صبر از امام بیشتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه اظهار کرد: با وجود تداوم تهدیدها و تحریم‌های دشمنان، ملت ایران می‌توانند با صبر و ایستادگی و تکیه به توان و توانمندی داخلی بار دیگر از این گردنه سخت به‌سلامت عبور کرده و مسیر خود را به سمت قله‌های پیشرفت و تعالی مادی و معنوی ادامه دهد./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات