۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۷۴۷
با حضور آیت الله نمازی؛

کلنگ پروژه مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان به زمین زده شد

کلنگ پروژه مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان به زمین زده شد
كلنگ پروژه مدرسه علميه خواهران فاطميه كاشان با حضور آيت الله نمازي و مدير حوزه علميه كاشان به زمين زده شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان گفت: مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و زیربنای ۱۸۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نقشه پروژه برای مدرسه علمیه خواهران فاطمیه کاشان کلاس، سالن اجتماعات و کتابخانه پیش بینی شده است، افزود: نقشه این پروژه از سوی معاونت عمرانی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در قم تهیه شده است.

حجت الاسلام فرجی همچنین سازه این پروژه را از نوع سازه اسکلت دانست و اظهار داشت: عملیات اجرای اسکلت ریزی این پروژه قرار است طی شش ماه انجام شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان همچنین هزینه اجرای پروژه مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان کاشان را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد از اعتبارات این پروژه از سوی مدیریت حوزه علیمه کشور و ۵۰ درصد بقیه آن از سوی آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان تأمین شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه هم اکنون و هم زمان با آیین کلنگ زنی آن از سوی آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان آغاز شده است و طی شش ماه اسکلت ریزی این پروژه انجام خواهد شد و طی دو سال این پروژه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، حوزه علمیه خواهران فاطمیه کاشان دومین حوزه علمیه خواهران در کاشان بعد از حوزه علیمه خواهران مکتب کوثر با سابقه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که از سوی آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان و در ضلع جنوبی مصلا بقیه الله الاعظم کاشان احداث می‌شود.

حجت الاسلام فرجی ابراز امیدواری کرد با آماده شدن حوزه علمیه خواهران فاطمیه کاشان انتقال طلاب این حوزه به ساختمان جدید این حوزه و استقبال طلاب خواهر از حوزه‌های علمیه این شهرستان به زودی سطح چهار در حوزه‌های علمیه خواهران راه اندازی شود.

وی یکی از ویژگی‌های حوزه‌های علمیه کاشان را حضور طلاب از سراسر کشور در کاشان دانست و یادآور شد: شهرستان کاشان با ۱۳ حوزه علمیه برادران و ۳ حوزه علمیه خواهران مکتب کوثر، الزهرا و فاطمیه و پذیرای طلاب سراسر کشور است.

مدیر حوزه علمیه کاشان از آماده بودن ۴ حوزه علمیه در مشهد اردهال، راوند، نوش آباد و بادرود خبر داد و افزود: این چهار حوزه علمیه احداث شده است، اما هنوز افتتاح نشده است.

حجت الاسلام فرجی در ادامه گفت: منطقه کاشان به لحاظ حوزوی یکی از مناطق مهم و برخودار حوزوی کشور است که به لحاظ تعداد مدارس علمیه بعد از مراکز استان‌های قم، تهران، مشهد، شیراز در ردیف پنجم کشور قرار دارد./۱۳۰۷/پ310/ب1
ارسال نظرات