۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۳۷۴۶
در همایش ائمه جمعه استان کرمان مطرح شد؛

اقامه نماز جمعه در 56 نقطه کرمان

اقامه نماز جمعه در 56 نقطه کرمان
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: در حال حاضر نماز جمعه در ۵۶ نقطه استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در همایش ائمه جمعه استان که با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد، اظهار داشت: کرمان به‌عنوان پهناورترین استان کشور در ظرفیت‌های متعدد حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد معادن کشور متعلق به کرمان است و این استان از قطب‌های باغداری و کشاورزی کشور است، عنوان کرد: ۵۰ حوزه علمیه و ۱۲۰ مرکز آموز عالی در استان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه کرمان در سیاست‌های کلان نظام استانی موثر و فعال است، تصریح کرد: این استان باید برنامه‌هایی منسجم و طرح‌هایی مناسب با همراهی ائمه جمعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان نیز با اشاره به توجه بحث نرم‌افزاری و انجام کارهای فرهنگی در شورا اظهار کرد: اعتباراتی از سوی شورا برای ساخت و تکمیل مسجد و مصلاها وجود ندارد اما نماینده ولی فقیه در استان تدابیری در این زمینه اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نماز جمعه در ۵۶ نقطه استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: ستادهای نمازجمعه در راستای جذب نمازگزار باید فعالیت داشته باشند و نهاد نماز جمعه فرهنگ دینی را به جامعه منتقل کند.

قاسمی‌زاده با اشاره به همکاری بیش از 2 هزار نفر با ستادهای نمازجمعه استان عنوان کرد: استان کرمان 22 مصلی دارد و ۱۰ مصلی در حال ساخت است.

ارسال نظرات