۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۹۳۷۱۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

شهدا شب‌زنده‌داری را سبب تقرب به خدا می‌دانستند

شهدا شب‌زنده‌داری را سبب تقرب به خدا می‌دانستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شهدا افرادی هستند که خواب شب را برای خود حرام کرده و بیداری شب را موجب تقرب به خدا می‌دانستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در مراسم گرامیداشت 26 شهید روحانی کربلای 5 استان، که با حضور روحانیون ارومیه در حسینیه ناحیه بسیج ارومیه برگزار شد اظهار داشت: رفتارهای امام علی (ع) راجع به افرادی که در کنار حضرت بودند بسیار جالب توجه است چون در برخی جاها از افراد سست عنصر انتقاد می‌کند و در موارد افرادی را مورد تمجید خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی افرادی که اطراف حضرت بودند بسیار سست عنصر و ترسو بودند که موجب مظلومیت حضرت شده و حضرت علی(ع) آن‌ها را چنین نکوهش می‌کند که من می‌خواهم دردها را با شما درمان کنم در حالی که شماها بزرگترین درد من هستید.

امام جمعه ارومیه افزود: در مقابل این افراد، بودند کسانی که در راه اطاعت از ولایت از همه هستی خود گذاشتند و جان و مال خود را در راه امام علی (ع) فدا کردند که حضرت از آن‌ها چنین یاد می‌کند که، شمشیرها را از غلاف بیرون کشیدند و میدان جنگ را گروه گروه پر کرده و موجب پیروزی اسلام شدند.

وی اضافه کرد: حضرت ادامه می‌دهد، که برخی از این افراد در راه ولایت شهید شده و به سعادت رسیدند و برخی دیگر هم که زنده مانده و از این‌که توفیق شهادت نصیبشان نشد ناراحت بودند و وقتی درباره شهدا به آن‌ها تسلیت گفته می‌شد آن‌ها ناراحت می‌شدند که شهدا نمردند بلکه به سعادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: شهدا افرادی هستند که خواب شب را برای خود حرام کردند و بیداری شب را موجب تقرب به خدا دانستند و لب‌هاشان ذکر خدا داشت و چهر‌ه‌های آن‌ها نشانگر خضوع، خشوع و خوف الهی بود.

در پایان این مراسم از کتاب از حوزه تا سنگر، مجموعه خاطرات شفاهی شهدای روحانی عملیات کربلای 5 توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رونمایی شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات