۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۵۹۳۶۹۰
كتاب نيستان منتشر كرد؛

شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک

شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک
این کتاب با موضوع بررسی راه‌های بهبودی زندگی مشترک و ارتقاء کیفیت زندگی مشترکبا تأمل و توجه به تفاوت‌های زوجین نوشته شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات نیستان کتاب "شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک" را نوشته منصوره رحماندوست را منتشر کرد.
رحماندوست در این کتاب سعی کرده تا رفتار و روابط میان زوجین را بر پایه مسائل ارتباطی آن‌ها مورد بررسی قرار دهد. وی در مقدمه کوتاهی که بر این اثر نوشته است در این زمینه می‌گوید: امروز مشکلِ روابط بین جفت‌ها، صرفاً مادی نیست، گرچه بعضی مواقع فکر می‌کنیم که مسئله «پول» است. در صورتی که مشکل، نوع مکالمه در روابط زوج است. در این دوره برقراری روابط، یعنی پرورش دادن نیاز‌های احساسی و عاطفی یکدیگر. نیاز‌های احساسی یک زن امروز با نیاز‌های احساسی که پنجاه سال پیش داشته متفاوت است، نیاز‌های احساسی مرد هم همین‌طور.
این کتاب در ارائه بحث خود نخست به سراغ مسائل زیستی تعیین‌کننده شخصت زن و مرد می‌رود و برای تشریح این مسئله به معرفی تفاوت‌های فیزیکی و درون بدنی زن و مرد می‌پردازد و سعی می‌کند با زبان و توضیح علمی درباره این تفاوت‌ها برای مخاطب خود مطالبی کوتاه و جامع و قابل‌فهم و در عین حال علمی داشته باشد.
«شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک» در ادامه به موضوع حقوق متقابل زن و مرد وارد شده و از منظر تعالیم اسلامی در این زمینه به ارائه مطالبی می‌پردازد. موضوع تفاوت میان زنان و مردان را از منظر نهج البلاغه و در کلام مولای متقیان علی (علیه السلام) ردیابی و بیان می‌کند و در ادامه همین مسئله را با نگاه به قرآن کریم مورد واکاوی قرار می‌دهد. کتاب در فصل بعدی خود به سراغ طبقات تفکر در زنان و مردان رفته و از منظر نوع سامان یافتن اندیشه در آن‌ها و نیز تفاوت حاکم بر سازمان‌یافتن اندیشه در میان آن‌ها مطالبی را ارائه می‌کند. در این زمینه نویسنده موضوع تفکر انتزاعی و ابتدایی را مورد توجه قرار داده است.
بخش پایانی کتاب نیز با موضوع شناخت تفاوت‌های زن و مرد تألیف شده است. در این بخش رحماندوست اولین گام در برقراری یک رابطه موفق بین زن و شوهر را شناخت تفاوت‌های فردی زن و مرد اعلام و تصریح می‌کند عدم شناخت این تفاوت‌ها باعث ایجاد سوءتفاهم، تنش و در نهایت شکست یک رابطه می‌شود.
وی در این زمینه در این بخش از کتاب خود به بررسی قوانین واقعی برای یافتن رابطه مبتنی بر عشق و قوانینی واقعی برای ارتباط با مردان را بازگو و از مناظر مختلف موضوع اختلاف و تفاوت میان زنان و مردان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
انتشارات کتاب نیستان «شناخت تفاوت‌های زن و مرد جهت بهبودی زندگی مشترک» را با قیمت ۱۳۰۰۰ تومان و در ۸۸ صفحه منتشر کرده است. /۹۲۵/د ۱۰۳/ش
ارسال نظرات