۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۹۳۶۸۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دشمن شناسی لازمه مبارزه با دشمنان است

دشمن شناسی لازمه مبارزه با دشمنان است
استاد حوزه علمیه دشمن شناسی را لازمه مبارزه با دشمنان دانست و گفت: شیطان بزرگ ترین دشمن انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات حاج مسلم هادیان، گفت: شناخت، بیان و پذیرش حقیقت هرکدام حقیقتی جدا است.

وی با اشاره به برخی بیماری‌های قلبی مانند حسادت و بخل ادامه داد: قلب مرده هرگز زنده نمی‌شود و بالاترین بیماری قلبی مرگ قلب است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تأکید بر اینکه انسان نباید در جهت اطاعت از منویات شیطان زندگی کند، ابراز کرد: در روز قیامت انسان گنه‌کار شیطان را نفرین می‌کند و در مقابل ابلیس می‌گوید مرا که ندیدید و مرا اجابت کردید درحالی‌که پیامبران را دیدید و آنان را اطاعت نکردید بنابراین مرا ملامت نکنید بلکه خودتان را سرزنش کنید.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه شیطان دشمن انسان است و اگر انسان به دشمنی‌اش یقین پیدا کند هرگز از او غفلت نمی‌کند، اظهار داشت: شیطان به عزت و جلال خداوند قسم یادکرده تا انسان‌ها را از مسیر حق گمراه کند.

وی با استناد به سوره اعراف، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: شیطان گفته من بر سر راه مردم می‌نشینم و از چهار طرف به آنان حمله می‌کنم و نتیجه آن حمله گمراهی است که اکثر مردم به آن گرفتار می‌شوند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تأکید بر اینکه انسان نباید در بازی شیطان وارد شود و آخرت را به شوخی بگیرد، گفت: قیامت سخت‌ترین روز است و انسان نباید از آن غفلت کند بازی گری شیطان عامل اصلی است که انسان از قیامت غفلت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید دشمن‌شناس باشد، عنوان کرد: انسان دشمن‌شناس می‌تواند با دسیسه دشمنان مبارزه کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که به خداوند پناه می‌برند، کسانی که خداوند را در اوصاف بی‌نظیر می‌دانند، کسانی که خداوند را عاری از نقص می‌دانند، کسانی که اهل انصاف هستند و در مصائب و مقدرات الهی راضی به رضای خداوند هستند از شر شیطان در امان خواهند بود.

وی در پایان بابیان اینکه انسان باید حیله‌های شیطان را بشناسد تا از دسیسه‌های او در امان باشد، خاطرنشان کرد: رییس ستمگران، ثروتمندان متکبر، اسراف‌کاران، خیانت‌کاران کسب‌وکار، محتکران، رباخواران، انجام دهندگان عمل نامشروع، بخیلان و دانشمندانی که ظالمان را تصدیق می‌کنند یاوران شیطان هستند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات