۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۹۳۶۸۸
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

جریان سقیفه در راستای نابودی دین انجام شد

جریان سقیفه در راستای نابودی دین انجام شد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جریان سقیفه در راستای نابودی دین انجام شد، گفت: هدف این جریان با اقدام حضرت زهرا(س) به نتیجه نرسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: یکی از صفات پسندیده که در رأس فضائل اخلاقی قرار دارد صبر است.

وی بابیان اینکه آیات و روایات فراوانی انسان را به داشتن صبر توصیه می‌کند، ادامه داد: اهمیت صبر به‌قدری بالا است که قریب به دو هزار آیه از آیات قرآن کریم اشاره به همین مساله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بابیان اینکه انسان با صبر می‌تواند بالاترین درجات ایمانی را کسب کند، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: خداوند با صابران است؛ آنچه بناست از ناحیه خداوند به انسان عطا شود تنها از طریق صبر است.

استاد حوزه علمیه بالاترین مقام صبر را بالاترین درجه انسانیت دانست و اظهار داشت: صبر بالاترین صفت الهی در انسان است.

وی مراد از صبر را مقاومت و حرکت به‌سوی هدف متعالی بیان کرد و گفت: صبر حرکتی است که انسان را می‌تواند به هدف برساند. انسان نباید در برابر جریانات و انحرافات محکوم باشد چراکه نتیجه محکومیت مغلوب شدن است، پیروزی ثمره نترسیدن از دشمن است؛ معنای واقعی صبر نترسیدن است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی ادامه داد: انسان اگر بخواهد به مصداق صبر برسد باید از حضرت زینب(س) که مصداق واقعی صبر به شمار می‌روند الگوبرداری کند. اگر کسی بخواهد صبر حضرت زینب(س) را درک کند ابتدا باید شرایط واقعه عاشورا را درک کرده باشد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه مسائل دینی بسیار عمیق است و انسان نباید به‌راحتی از کنار آنان عبور کند، گفت: اگر مسائل دینی در قلب انسان تثبیت شود به‌طورقطع انسان به بالاترین درجات الهی دست خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ خلقت بشر حوادث مهمی رخ‌داده که یکی از آنان حادثه کربلا است، عنوان کرد: این حوادث مهم را هر انسانی نمی‌تواند انجام دهد بلکه نیاز به رهبر دارد که برخی از آن حوادث عقلانی و حق و بعض دیگر جاهلانه و شیطانی است؛ برای مثال هر انسانی نمی‌تواند رهبر فاجعه عظیم سقیفه باشد بلکه بدترین انسان‌ها می‌توانند در این جریان نقش‌آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بابیان اینکه سقیفه بالاترین اقدام برای نابودی بشریت و هستی بود، گفت: قهرمانان بهترین وقایع مانند واقعه بعثت، غدیر و غیبت بهترین انسان‌ها مانند پیامبر اسلام و امیرمومنان علی(ع) بودند و در تاریخ بشریت حادثه عاشورا و سقیفه در زمره بدترین حوادث قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: جریان سقیفه در راستای نابودی دین انجام شد که با اقدام حضرت زهرا(س) این فتنه به نتیجه نرسید./813/پ202/ب1

ارسال نظرات