۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۹۳۶۸۳
بهرام سرمست خبر داد؛

اهتمام ویژه استانداری قم برای رفع دغدغه های مراجع و روحانیت

اهتمام ویژه استانداری قم برای رفع دغدغه های مراجع و روحانیت
استاندار جدید قم تاکیدات مراجع تقلید و روحانیت را سرمایه ارزشمندی برای خود در راستای خدمت به شهروندان استان ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام سرمست استاندار قم عصر دوشنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

سرمست در ابتدای این دیدار خدمت در شهر مقدس قم را توفیقی برای خود ارزیابی و از اعتماد هیات دولت تشکر کرد.

وی تاکیدات و نصایح مراجع تقلید و علما را سرمایه ای ارزشمند برای خود در مسیر خدمت به مردم قم عنوان و ابراز امیدواری کرد با عمل به توصیه های مراجع تقلید و همت تمام مدیران قم به جایگاه شایسته و واقعی خود برسد.

سرمست با اشاره به برخی از توصیه هایی که مراجع تقلید و علما و روحانیت قم در دیدارها با وی مطرح کرده اند، گفت: رفع این دغدغه ها و کاهش آسیب های اجتماعی جزو برنامه های اصلی ما خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در این مسیر قدم های خوبی برداریم.

بر اساس گزارش رسا، در این دیدار همچنین حجت الاسلام نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت طی سخنانی با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تصریح کرد: در راستای اجرای این قانون 14 استاندار در سراسر کشور که مشمول بازنشستگی شدند، تغییر کردند.

وی ادامه داد: وزارت کشور قانون منع بکارگیری بازنشستگان را به صورت کامل اجرا کرده است.

حجت الاسلام نمازی با اشاره به حساسیت های وزیر کشور در انتخاب استانداران بویژه استاندار قم، اظهار داشت: تاکید آقای وزیر بکارگیری نیروهایی بوده که در بدنه وزارت کشور مشغول خدمت بوده اند.

حجت الاسلام نمازی اظهار داشت: استاندار جدید قم 20 سال سابقه اجرایی در وزارت کشور و در استان های مختلف را در کارنامه خود دارد و از تجربه کافی برای مدیریت استان برخوردار است

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز توصیه های مهمی خطاب به استاندار جدید قم ارائه کرد و خواستار تشکیل اتاق فکری به منظور آسیب شناسی مشکلات استان شد.

وی قم را عش اهل بیت و پایگاه فقاهت و مرجعیت دانست و تاکید کرد که نگاه مسؤولان و دولت به این استان باید متناسب با این جایگاه ممتاز و بی بدیل باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم تاکید کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات