۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۹۳۶۵۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

شعار «مرگ بر آمریکا» وظیفه امروز ما است

شعار «مرگ بر آمریکا» وظیفه امروز ما است
آیت الله مهدوی گفت: ما در حال حاضر وظیفه داریم مرگ بر آمریکا بگوییم و از طرفی هم باید صبور باشیم تا زمانی که مصلحت الهی فرا برسد و ظلم ریشه کن شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: بی تقوایی انسان را در معرض وسوسه‌های شیطان قرار می‌دهد.

وی در ادامه تفسیر سوره مریم، آیات هشتاد و سوم تا هشتاد و هفتم را تلاوت کرد و افزود: نزول و ارسال شیاطین به سمت کافران با شدت به طوری که آن‌ها از جا کَنده شوند از وعده‌های الهی است، کَنده شدن به معنای زیر سلطه رفتن است؛ هرچند شیاطین به سمت مؤمنان هم می‌آیند، ولی شدت نزولشان به حدی نیست که بتواند مؤمنان را به طور کامل منحرف کند.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: قرآن در آیه دویست و یکم سوره اعراف می‌فرماید، وقتی شیاطین به سمت انسان‌های متقی هجوم می‌آورند، بصیرت ناشی از تقوا سبب می‌شود انسان متقی خداوند را یاد کند و از هجوم شیاطین در امان بماند؛ بی تقوایی سبب می‌شود انسان در برابر شیطان تسلیم شود؛ به تعبیر قرآن تقوا لباسی است که انسان را از وسوسه‌های شیطان حفظ می‌کند؛ تقوا زمانی حاصل می‌شود که انسان با تفکر در حکمت دستورات الهی به جایی برسد که خودش را به انجام واجبات و ترک محرمات مُلزم کند؛ لباس تقوا انسان را در شرایط سخت حتی زمانی که دشمنان انسی و جنّی فضا را آلوده می‌کنند، محافظ انسان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مراعات تقوا رابطه عکس با اثر پذیری از شیطان دارد؛ انسان بی تقوا به راحتی تحت فرمان شیطان قرار می‌گیرد، ولی عده‌ای به سبب برخورداری از تقوا به راحتی زیر بار فرمان شیطان نمی‌روند، البته قرآن می‌فرماید انسان مؤمنِ متوکل به خداوند نیز از شیاطین در امان است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: انسان متقی در برابر دشمن ایستادگی می‌کند، ولی عده‌ای به بهانه‌های مختلف از دشمن هراس دارند و می‌گویند باید با استکبار جهانی سازش داشته باشیم و پایمان را روی دُم سگ نگذاریم، ما می‌گوییم نمی‌خواهیم پا روی دُم سگ بگذاریم، ولی هر کجا پا می‌گذاریم آن سگ دُمش را در آن جا قرار داده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان ابراز کرد: زمانی که پیامبر (ص) از خداوند درخواست می‌کنند که ریشه ظالمان را بِکند، خداوند می‌فرماید، صبر پیشه کن و ما زمان را برای وقوع نابودی آن‌ها می‌شماریم؛ ما در حال حاضر وظیفه داریم مرگ بر آمریکا بگوییم، ولی از آن طرف جزع و فزع نکنیم و تعجیل در نابودی آمریکا را طلب نکنیم چرا که زمانی که مصلحت الهی فرا برسد ظلم آن‌ها ریشه کن خواهد شد./۸۶۷/پ210/ب1
ارسال نظرات