۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۹۳۶۵۱
سرپرست سازمان سینمایی کشور:

اخلاق حرفه ای کلیدی ترین نیاز رسانه است

اخلاق حرفه ای کلیدی ترین نیاز رسانه است
انتظامی با بیان اینکه اخلاق حرفه ای نیاز اصلی، کلیدی و گلوگاهی رسانه است، گفت: مبادا خبری که از صحت آن اطلاع نداریم، اقدام به پخش آن کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی کشور امروز در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه هرچند تعداد و کمیت آثار جشنواره ها مهم نیست و اصل، نبض کار است، گفت: اما این جشنواره امروز با سابقه 4 ساله خود به پختگی رسیده است.

وی با اشاره به انتخاب این نام برای جشنواره رسانه ای افزود: انتخاب نام ابوذر به خاطر وجود یکی از صحابه بزرگوار، عدالتجو و عدالتخواه پیامبر اسلام است.

نماینده مدیران مسؤول در هیات نظارت بر مطبوعات با ابراز اینکه اخلاق حرفه ای نیاز اصلی رسانه است، تأکید کرد: از مهمترین نیازهای کلیدی و گلوگاهی رسانه بحث اخلاق است.

وی تصریح کرد: مردم از شغل ما این را می خواهند که هرکس وارد این حرفه شد باید پایبند به اصول باشد، مثلاً خبرنگار بدون اجازه، اقدام به ضبط و پخش مصاحبه ای نکند، اصحاب رسانه نباید برای انتخاب تیتر به روح خبر لطمه ای وارد کنند.

معاون سابق امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ابوذر مصداق راستگویی و کامل گویی بود، مبادا از خبری که از صحت آن خبر نداریم ، اقدام به پخش آن کنیم.

وی با ابراز اینکه خبرنگاران باید بر شفافیت تأکید داشته باشند، گفت: امروز اگر کار خبرنگاری را از مسیر شفافیت دنبال کنیم قطعاً نتایج خوبی محقق می شود، البته نباید از شفافیت تعابیر وارونه کرد.

دبیر کمیسیون قانون "انتشار و دسترسی آزاد بر مطبوعات" با اعلام اینکه همه مردم می توانند در سامانه دسترسی آزاد و انتشار اطلاعات، داده های خود را از همه دستگاه ها درخواست کنند، اعلام کرد: دستگاه مورد نظر هم موظف است ظرف مدت 10 روز اطلاعات مورد نیاز مردم را در سامانه قرار دهد.

وی اضافه کرد: هرچند هنوز اختلالات و مشکلاتی در سامانه موجود هست اما در حال مرتفع شدن آن هستیم، متأسفانه 30 درصد درخواستها در این سامانه، درخواست اطلاعات نیست و موارد بی ربط است.

انتظامی ادامه داد: خبرنگاران مرتب بر حق مردم به استفاده از این سامانه تأکید و مردم را به استفاده از این سامانه تشویق کنند.

مؤسس روزنامه جام جم در پایان با عنوان اینکه قانون این سامانه مشمول همه دستگاه های حکومتی می شود، مطرح کرد: حتی بانک یا مؤسسه خصوصی که کار عمومی ارائه می دهد یا شرکتی خصوصی که مثلاً به طور پیمانکاری پروژه ای را برای وزارتخانه ای انجام می دهد و خدمت عمومی ارائه می دهد مشمول این قانون می شود./804/پ310/ب1

ارسال نظرات