۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۹۳۶۲۷
حجت الاسلام غفاری فر:

جوان گرایی در سطح مدیران امید جامعه به آینده را تقویت می کند

جوان گرایی در سطح مدیران امید جامعه به آینده را تقویت می کند
استاد حوزه با اشاره به اینکه جوان گرایی امید آفرین است، گفت: مدیران ما بایستی از تخصص و تجربه لازم برخوردار بوده و به نصرت الهی ایمان داشته باشند.

حجت الاسلام حسن غفاری فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر استفاده از جوان ها در مدیریت کشور تأکید دارند، اظهار داشت: در بحث جوان گرایی همیشه چرخش نخبگان و کار کردن با جوانان مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده است و این منطق عقلائی است و در کشورهای پیشرفته هم خیلی از اوقات سعی دارند مدیران صف را از جوانان انتخاب کنند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه با توجه به بالا رفتن سن مدیران انتصابات اخیر جوان گرایی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این افراد نسبت به دهه اول انقلاب جوان نیستند اما اصل منطق جوان گرایی همیشه در زندگی رهبری  بوده است.

وی ملاک های انتصابات اخیر را پختگی در کار، توانمندی و تخصص میدانی عنوان کرد و گفت: آیت الله لاریجانی در بین دیگر اعضای شورای مصلحت جوان هستند اما جوانی نیست که از گرد راه رسیده باشد ایشان تجربه شورای نگهبان و قوه قضایه را داراست؛ جناب آقای علی اکبری 20 سال پیش که خیلی جوان تر از حالا بود امام جمعه دماوند بودند.

حجت الاسلام غفاری فر جوان گرایی در سطح مدیران را  یک امید آفرینی برای نسل جوان دانست و اظهار داشت: جوان از جهت اینکه ذهنی پویا و نوآور دارد و نشاط و سلامتی جسمی در آن است و در انجام کارها خستگی ناپذیر هستند قطعا نسبت به نسل مسن تقدم دارد.

وی دانش و تخصص در زمینه مربوطه و باورمندی به انقلاب را از به ویژگی های مدیریت موفق عنوان کرد و ابراز داشت: توجه به امدادهای الهی یکی از نقاط قوت مدیران جامعه است و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است، مدیرانی که با دست های خالی با اتکاء به نصرت الهی جنگ را مدیریت کردند.

استاد دانشگاه از دنیا گرایی برخی از مدیران ابراز تأسف کرد و گفت: برخی که در اوایل انقلاب از کادر اصلی بودند به جای اینکه با بالا رفتن سن آن ها تعقل و تفکرسان ارتقا پیدا کند فقط تفکر دنیای گرایی آن ها بالا رفته و از  توسل و توکل غافل شدند.

وی دو عنصر تعقل و توکل به خدا و اهل بیت(ع) را برای مدیران تازه نفس ضروری دانست و عنوان کرد: جوانان ما بایستی از تخصص و تجربه لازم برخوردار بوده و به توکل بر خدا و نصرت الهی ایمان داشته باشند./842/ت302/ق

ارسال نظرات