۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۹۳۶۰۷

انتقاد از تشبیه صدای موذن مسجد اعظم الجزایر به صوت بلال حبشی

انتقاد از تشبیه صدای موذن مسجد اعظم الجزایر به صوت بلال حبشی
کاربران شبکه های اجتماعی الجزایر از اظهار نظر وزیر اوقاف این کشور در تشبیه موذن مسجد اعظم این کشور به صدای بلال حبشی به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عیسی وزیر اوقاف و امور دینی جزایر در اظهار نظری جنجالی با تشبیه صدای اذان‌گوی مسجد اعظم این کشور به صدای بلال حبشی اذانگوی پیامبر اکرم(ص) موجی از انتقادات را علیه این وزارت به راه انداخت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با تمسخر وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر تاکید کردند که وی میان بلال حبشی و بازیگر نقش وی در فیلم تاریخی «الرسالة» خلط کرده و همین امر سبب شده تا صدای موذن مسجد اعظم را به صدای صحابه رسول گرامی اسلام(ص) تشبیه کند.

وزیر اوقاف مصر در واکنش به اظهار نظر کاربران شبکه‌های مجازی به جای عذرخواهی و پذیرش اشتباه با توجیه کلمات سابق خود گفت: موذن مسجد اعظم دارای صدایی رسا و بلند است که تا فاصله سه کیلومتری و در محیط 6 کیلومتری صدای این موذن قابل شنیدن است.

این سخنان با تعجب بیش از پیش کاربران مواجه شد و آنان با پرسش از وزیر اوقاف الجزایر تصریح کردند که وزیر اوقاف چه زمانی صدای بلال حبشی را شنیده و از رسا بودن صدای این موذن تاریخی اسلام سخن می‌گوید

گفتنی است مسجد اعظم جزایر بزرگترین مسجد جهان پس از حرمین شریفین است که چندی پیش موذن چهل ساله آن برکنار شد و وزیر امور دینی در حمایت از این موذن، وی را به بلال حبشی تشبیه کرد./981/ب901/ر

ارسال نظرات