۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۹۳۵۳۴
کارشناس مسائل دینی:

تجمل گرایی آرامش را از زندگی انسان ها دور می کند

تجمل گرایی آرامش را از زندگی انسان ها دور می کند
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به این که تجمل گرایی آرامش را از زندگی درو می کند، گفت: طلبه ای در حوزه های علمیه موفق است که از تجمل گرایی دور باشد.

حجت الاسلام محمدهادی میرزایی کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با مبانی معیشتی در زندگی طلبگی، گفت: فقر و ثروت از دیدگاه اسلام در دنیا مورد نهی واقع شده است.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به این که یکی از اشتباهات معیشتی مردم فرار از فقر یا گرایش به ثروت است، خاطرنشان کرد: تجمل گرایی سبب می شود که آرامش از زندگی انسان ها دور شود.

وی ابراز کرد: وقتی که تنها دلیل برای تهیه یک وسیله در زندگی، زیبایی یا مد یا برند باشد، انسان دچار تجمل گرایی شده است.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که تجمل گرایی زندگی انسان ها را نابود می کند، اظهار داشت: چرا در فروشگاه هایی که برای طلاب راه اندازی شده به برند و مد اهمیت می دهند تا ایرانی بودن یا کیفیت مناسب.

وی تصریح کرد: یکی از ضعف های طلاب در زندگی این است که در بعضی مواقع به سمت برند یا مدهایی می روند که این گرایشات با سیستم زندگی طلبگی سازگاری ندارد و به ضرر روحانیت تمام می شود.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به برکت داشتن شهریه طلاب، خاطرنشان کرد: برکت داشتن مال یکی از مبانی اصلی در معیشت طلاب است.

وی ابراز داشت: برکت یکی از مبانی اقتصاد اسلامی است که با عقل دنیایی و مادی قابل محاسبه نیست.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که برای خدا کار کردن، رزق و روزی زیادی برای انسان به همراه دارد، خاطرنشان کرد: طلابی که اهل وظیفه شناسی و عمل به وظیفه باشند و اعتقاد داشته باشند که خداوند روزی دهنده است، هیچ وقت مشکل مالی نخواهند داشت.

وی با اشاره به این که خداوند، عالم دینی را از جهت مالی ضامن شده است، گفت: روحانیانی که برای خدا تبلیغ می روند و نگاهشان به دست مردم نباشد، خداوند رزق و روزی آن ها را بیشتر می کند./9707/ت310/ب1

ارسال نظرات