۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۹۳۵۱۲
سردار نوعی‌اقدم: 

پیروزی ملت سوریه موفقیتی بزرگ برای نظام اسلامی ایران است

پیروزی ملت سوریه موفقیتی بزرگ برای نظام اسلامی ایران است
فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت عباس(ع) با تأکید بر این‌که سنگرهای دفاعی به خارج از مرزها گسترش یافته است، گفت: پیروزی ملت سوریه موفقیتی بزرگ برای نظام اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار رحیم نوعی اقدم، فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت عباس(ع) امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در این جلسه با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی و تروریستی از کشور سوریه اظهار داشت: امروز در مرحله بازسازی این کشور باید اقدامات جدی از سوی نظام اسلامی صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که شرایط در عراق، سوریه و لبنان خلاف آن چیزی رقم خورده که آمریکا انتظار آن را می کشید، خاطرنشان کرد: حضور جدی شرکت های فنی و مهندسی کشور و کمک های مالی مردم و ادارات و سازمان های مختلف در زمینه بازسازی سوریه امری مهم و ضروری است.

سردار نوعی‌اقدم با بیان این‌که هم اکنون در سوریه به دنبال تثبیت مناطق تصرف شده هستیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال 1390 وارد جنگ نابرابر مقاومت اسلامی با استکبار در سوریه شد؛ اما در حالی‌که آمریکا، اروپا، رژیم صهونیستی و شیوخ مرتجع حوزه خلیج فارس به دنبال براندازی دولت قانونی بودند، اراده ملت سوریه حاکم شد.

وی با اشاره به این‌که جنایات داعش و دیگر گروهک های تروریستی در سوریه موجب شکل‌گیری جبهه جدید مقاومت اسلامی و انسجام بسیج مردمی علیه تروریست ای تکفیری و سلفی شد، افزود: آنچه می خواستیم، شد و آنچه که دشمن می خواست و به سختی دنبال آن بود، نشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت عباس(ع) پیروزی مردم سوریه بر متجاوزان را موفقیتی بسیار بزرگ و بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: باید این حقیقت را دانست که سوریه و لبنان به عنوان مناطق فوق استراتژیک منطقه هستند و عمق بخش دفاعی خود را توانستیم توسعه داده ایم.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از وضعیت استان در عرصه های مختلف اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و 500 واحد تولیدی در بخش های مختلف و یک هزار و 800 شرکت عمرانی در استان فعال هستند که این ظرفیت می تواند بخش اعظمی از نیازهای بازسازی سوریه را تامین کند.

وی با بیان این‌که اتاق بازرگانی تبریز نیز در ایجاد و راه اندازی میز مشترک با کشور سوریه می توانند اقدام کنند، تصریح کرد: پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی در سوریه نشان دهنده عظمت و قدرت دفاعی و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه بوده است، از این رو مشارکت در بازسازی سوریه گامی کوچک در برابر رشادت رزمندگان جبهه مقاومت سوریه است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات