۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۹۳۵۰۵

گسترش همکاری ایران با بزرگ‌ترین مسجد شیعیان تایلند

گسترش همکاری ایران با بزرگ‌ترین مسجد شیعیان تایلند
رایزن فرهنگی ایران ضمن بازدید از مسجد امام علی(ع) بانكوک با مدیر و متولی این مسجد درباره گسترش همكاری‌های مشترک گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی ایران در تایلند، ضمن بازدید از مسجد امام علی(ع) بانكوک بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در تایلند با الیاس کیتارای، مدیر و متولی این مسجد دیدار و با این صاحب‌نظر مسائل جهان اسلام، درباره موضوعات فرهنگی جامعه مسلمانان و زمینه‌های همکاری و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی گفت‌وگو كرد.

در این دیدار که با حضور امامان جمعه و جماعت بانكوک (پایتخت تایلند) در دفتر انجمن مطالعات اسلامی مسجد امام علی(ع) برگزار شد، الیاس کیتارای در خصوص نحوه ساخت و توسعه بخش‌های مختلف مسجد و فعالیت‌های فرهنگی دفتر آن مانند برگزاری نشست‌های مختلف به مناسبت‌های مذهبی در سالن اجتماعات و فعالیت آموزشی در مدرسه اسلامی در جوار مسجد، توضیحاتی ارائه داد، سپس به بیان برخی فعالیت‌ها و برنامه‌های سالانه مسجد پرداخت.

در ادامه مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی كشورمان هم با اشاره به مسائل روز و با تکیه بر جامعیت آموزه‌های اسلام ناب برای اقشار گوناگون جامعه، معرفی و تبیین شاخص‌های زندگی سعادتمندانه از منظر اسلام را از مهم‌ترین موضوعات و مفاهیم کاربردی در عصر حاضر دانست.

وی افزود: این نگرش موجب معنا و محتوابخشی فعالیت‌ها و نیز منجر به حرکت به سوی موفقیت و رستگاری فرد و جامعه می‌شود.

در ادامه این دیدار، زمینه‌های همکاری و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در مناسبت‌های مختلف سال مورد بررسی طرفین قرار گرفت./847/ب101/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات