۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۹۳۴۸۴
آیت الله سیدان:

تلاش در امر تبلیغ دین پاداش الهی را به دنبال دارد

تلاش در امر تبلیغ دین پاداش الهی را به دنبال دارد
آیت الله سیدان با تأکید برضرورت تلاش در امر ترویج و تبلیغ دین، گفت: اگر کسی باانگیزه بیشتر کار کرده و مردم را کمک و هدایت کند پاداش الهی نصیبش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان، استاد درس خارج حوزه علمیه، امروز در مدرسه علمیه آیت الله خویی در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق به قبر و حالات انسان در قبر اشاره کرد.

وی با اشاره به آیه 21 سوره عبس و تولی، گفت: قبر را «مدفن الانسان» می گویند و به عنوان یکی از نعمت های خداوند در جهت سیر خلقت انسان است.

آیت الله سیدان اظهار کرد: مقبره از چیزهای مفید برای انسان است پس از هنگام موت تا هنگام قرار گرفتن در قبر، ارواح همراه جنازه حرکت کرده و از حیث راحتی و ناراحتی دارای حالات مختلف است.

استاد حوزه علمیه به برخی از فواید قبر اشاره و ابراز کرد: قبر با وجود این که از ساعات مشکل در روح انسان است اما از فواید بسیاری برخوردار بوده و اگر چنانچه فرد دفن نشود، جسد رنج آور می شود و مرض هایی از آن بروز کند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) در جلد ۶ بحارالانوار صفه ۲۲۸، اظهار کرد: حضرت می فرماید:«کسانی که فردی را که از نظر دینی ضعیف است، تقویت کنند به خصوص کسی که دشمنان اهل بیت(ع) است و ولایت معصومین را به اثبات برسانند، قبرش متحول می شود.»

آیت الله سیدان افزود: مسأله هدایت از مهمترین مسائلی است که در روایات فراوان در اصل جریان و ‌پاداش ثواب آن بیان شده است و مسأله امامت از اعتقاد به اهل بیت مهمترین مسأله است که موجب هدایت انسان ها می شود.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: وقتی فرد در قبر به اعتقاد خود به خداوند و پیامبر و اهل بیت(ع) و کتاب قرآن را بیان می کند و این حجت مایه نجات وی شده و متعالی ترین درجات بهشت برای او در نظر گرفته می شود.

وی در پایان با تأکید بر کار و تلاش در امر ترویج و تبلیغ دین، گفت: اگر هر کسی با انگیزه بیشتر کار کرده و مردم را کمک و هدایت کند، ‌چنین پاداش برای او است و قبرش متحول شده و در بوستان های مهم بهشتی جای می گیرد./864/پ202/ب1

ارسال نظرات