۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۴۴۰
۱۹ بهمن برگزار می‌شود؛

جشن چهلمین سالگرد انقلاب در بنگلادش

جشن چهلمین سالگرد انقلاب در بنگلادش
جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹ بهمن‌ماه در بنگلادش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، با مدیرکل موزه ملی بنگلادش دیدار كرد.

در این دیدار اعلام شد که جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹ بهمن‌ماه در بنگلادش برگزار می‌شود.

در این دیدار سید محمدمهدی حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی كشورمان در خصوص پیگیری امضای تفاهمنامه میان موزه ملی بنگلادش و موزه‌های جمهوری اسلامی ایران (که پیش‌تر گفت‌وگوهای اولیه آن با مدیرکل قبلی موزه انجام شده بود) و نیز هماهنگی لازم برای برگزاری جشن سالگرد انقلاب اسلامی، نظرات خود را بیان كرد.

حسینی‌فائق گفت: بر اساس مذاکراتی که پیش از این انجام شده است، رایزنی فرهنگی ایران مراسم سالگرد انقلاب را در سه سالن مجزا برگزار خواهد کرد که سالن اصلی مختص به برگزاری مراسم افتتاحیه خواهد بود و یک سالن به نمایشگاه عکس و آثار فرهنگی هنری ایران و یک سالن نیز به نمایش فیلم‌های ایرانی اختصاص خواهد یافت.

رضا احمد، مدیرکل موزه ملی بنگلادش هم با بیان سخنانی در این دیدار گفت: موزه ملی بنگلادش این آمادگی را دارد که میزبان مراسم جشن بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد و امیدواریم جمهوری اسلامی ایران همچنان با اقتدار در هر سال، این جشن‌ها را باشکوه‌تر برگزار كند.

وی همچنین با اشاره به مشابهت فرهنگی ایران و بنگلادش، گفت: ما دو ملت نه تنها گذشته مشترکی داریم؛ بلکه امروز نیز مشترکات فراوانی داریم که باید به آنها توجه کنیم.

رضا احمد در پاسخ به سرپرست رایزنی فرهنگی كشورمان در خصوص پیگیری امضای یادداشت همکاری مشترک میان موزه ملی بنگلادش و موزه‌های ایران، گفت: امضای یادداشت همکاری در بنگلادش، فرایندی بسیار زمان‌بر و پیچیده بوده و با مراحل اداری بسیار زیادی همراه است و به همین دلیل به نظر می‌رسد این مسیر طولانی باشد./847/ب101/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات