۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۹۳۳۸۳
رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه:

ابعاد زندگی حضرت زینب درسی برای بشر و جلوه ای از سبک زندگی اسلامی است

ابعاد زندگی حضرت زینب درسی برای بشر و جلوه ای از سبک زندگی اسلامی است
حجت الاسلام تقوی با اشاره به فضائل حضرت زینب(س) و صبر و ایثار ایشان در زنده نگه داشتن قیام حسینی، جلوه هایی از سبک زندگی اسلامی ایشان را بیان کرد.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون ولادت با سعادت حضرت زینب(س) گفت: شخصیت حضرت زینب کبری(س) و عظمت آن بانوی بزرگ بر احدی در تاریخ پوشیده نیست.

وی افزود: بعد از واقعه کربلا در طول زمان هر چه بر تاریخ می گذرد شخصیت این بزرگ بانوی عالم خلقت بیشتر بر جهانیان روشن و آشکار می شود.

وارث برترین انسانها اسوه ای برای بشریت

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه گفت: حضرت زینب کبری(س) به حق وارث برترین و بزرگ ترین شخصیت های عالم هستی است او وارث امیر المومنین در علم، فضل و کمال، صبر و بردباری و حلم و انسانیت ومبارزه با ظلم وظالم وجهل است.

وی افزود: جلوه ای از شخصیت حضرت زهرا(س) را نیز به ارث برده است و در مردم داری، عبودیت و خداشناسی، توجه به اطرافیان و همسر و فرزند و پدر و مادر و در مسائل علمی، در کنار بصیرت و آگاهی، صبر و تحمل در سختیها و دفاع از امامت ولایت، شناخت سیره نبوی و علوی چهره ای بی نظیر از خود به جای گذشته است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان گفت: ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س) جریان اسوه گی برای بشریت را بروز و ظهور می دهد اگر در زمینه صبرِ آن بزرگوار صحبت کنیم نمونه کامل «صبرا جمیلای» قرآن کریم است.

وی افزود: اگر قهرمانان صبر درعالم را خداوند در قرآن، حضرت ایوب و یعقوب معرفی می کند قطعا زینب کبری(س) در میان زنان قهرمان صبر و مقاومت و ایثار و پایداری است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در عین حالی که از نظر صبر در زمان خودش و بعد از زمان خودش برتری داشت برای او جز مادر بزرگوارش حضرت زهرا(س) تاریخ الگویی نشان نداده است.

علم و نطق زینبی جلوه ای از کلام حیدری

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: آن بانوی بزرگوار درعلم هم بی بدیل است حلقات درس حضرت زینب کبری(س) برای اطرافیان و برای همسایگان زبانزد خاص و عام است.

وی افزود: حضرت هر آنچه را که از پدر باب العلم و مادر عالمه بزرگوارش آموخته است در پای کرسی درس خویش به دیگران آموخت.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: حضرت زینب کبری(س) در تفسیر قرآن ید طولایی داشت. در مقاومت و ایستادگی، ایثار و از خودگذشتگی نمونه ای بی بدیل بود.

وی افزود: بلاغت زبان و شیوایی کلام او شهره است زمانی که خطبه می خواندند گویی صدا و بیان و شیوایی و رسایی سخن امیرمومنان علی(ع) مولای موحدان است که سخنرانی می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عِلما و نُطقا حضرت زینب کبری(س) بدیل پدر بزرگوارشان امام علی(ع) بودند چه آن وقتی که به اطرافیان و دوستان نگاه مهر و محبت داشتند و چه آن زمانی که کوبنده بر علیه ظلم ایستادگی می کردند.

سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: ملاطفت و مهربانی، مهر و صفا و صمیمیت و در کل هر ویژگی نیک ایشان بر اساس سیره نبوی و علوی بود و با عمل به آن، سبک زندگی اسلامی را ترویج می کردند.

وی افزود: حضرت زینب(س) شخصیتی است که صبر، علم و تقوا، عبودیت و بندگی، مردم داری وهمسرداری، حجاب و عفاف و فرزند داری او و به طور کلی همه ابعاد زندگی نمونه ایشان درسی برای همه جوامع بشری است.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: اگر بخواهیم مادر، خواهر، همسر، و یا هر نسبت نمونه ای را مثال بزنیم ایشان یکی از اولین مصادیق این عناوین است و جلوه ای از سبک زندگی اسلامی که بر مدار دین الهی توصیف شده است.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان گفت: درود بر پرچمدار صبر کربلا، درود بر شخصیتی که در برابر ظلم و فساد، کج روی و بد اخلاقی قد علم کرد و ایستاد و این مقاومت و ایثار او بود که انقلاب کربلا را بیمه کرد.

وی افزود: بدون شک و تردید و بر اساس نظر اکثر بزرگان، مورخان و همه نویسندگان و شاهدان تاریخ، اگر نبود صبر و ایثار و نطق گویای حضرت زینب کبری(س) در اسارتِ در مسیر کربلا تا کوفه و شام و برگشت به مدینه، قطعا امروز انقلاب اباعبدالله در وضعیت موجود نبود.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: اسلام به قیام حسینی زنده است حتی اسلام در وضعیت موجود نبود اصالتهای دینی و معارف الهی را با عمل و فریاد رسا بیمه کرد و به یادگار گذاشت./933/ت302/ب1

ارسال نظرات