۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۹۳۳۷۹
همزمان با میلاد حضرت زینب؛

کلنگ احداث مدرسه علمیه حجتیه آمل به زمین زده شد

کلنگ احداث مدرسه علمیه حجتیه آمل به زمین زده شد
همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) کلنگ احداث مدرسه علمیه حجتیه با حضور علما، روحانیان و طلاب در آمل به زمین زده شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) کلنگ احداث مدرسه علمیه حجتیه با حضور علما، روحانیان و طلاب در آمل به زمین زده شد.

حجت الاسلام غلامیان، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل در این مراسم با بیان این که این مدرسه در زمینی به مساحت حدود دو هزار ۱۷۰ متر مربع احداث خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی ساخت این فضای حوزوی در دو طبقه خواهد بود.

وی با بیان این که آشپزخانه و سالن غذاخوری، باشگاه ورزشی و تیراندازی، انبار و تأسیسات در بخش زیر زمین این مجتمع خواهد بود، افزود: طبقه همکف این فضای حوزوی شامل بخش اداری، ریاست، معاونت پژوهش، تهذیب و بسیج است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل خاطرنشان کرد: این طبقه شامل دوازده اتاق و دو کلاس تجمیعی ۵۰ نفره و شش کلاس عمومی خواهد بود.

حجت الاسلام غلامیان در ادامه سخنان خود با بیان این که طبقه اول این مجتمع علمی شامل نمازخانه، سایت و کتابخانه به همراه یازده حجره خواهد بود، تصریح کرد: همچنین در قسمت دیگری از این طبقه دو کلاس عمومی، یک کلاس تجمیعی پنجاه نفره و شش حجره در نظر گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین افزود: طبقه دوم این مرکز علمی شامل سه کلاس تخصصی، بخش اداری، کنفرانس، جلسات، تشریفات به همراه چهارده حجره خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل با تأکید براین که آمل در طول تاریخ یکی از شهر‌های مهم و حوزوی به شمار می‌رفته است، خاطرنشان کرد: از درون حوزه‌های علمیه این شهر کهن و قدیمی مراجع و علمای بزرگی پرورش یافتند که در حال حاضر دو شخصیت بزرگ علامه حسن زاده آملی و جوادی آملی همچون نگین انگشتری در جهان اسلام می‌درخشند.

حجت الاسلام غلامیان با بیان این که امروز یکی از بزرگترین مراکز حوزوی کشور در آمل مشغول فعالیت علمی است، تصریح کرد: مدرسه علمیه و همچنین مرکز تخصصی امام حسن عسکری (ع) آمل که تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی اداره می‌شود هم اکنون یکی از مراکز مهم و موفق علمی کشور در عرصه علوم حوزوی محسوب می‌شود.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه در تاریخ تشیع مهم‌ترین پایگاه تولید فکر و اندیشه به شمار می‌رفتند، تصریح کرد: امروز نیز رشد و تعالی جامعه دینی در همه بخش‌ها نیازمند توجه و تقویت مراکز حوزوی است.

حجت الاسلام غلامیان با بیان این که روحانیت در طول تاریخ نقش مهم و اثرگذاری در هدایت مردم به سوی رشد و تعالی ایفا کرده اند، افزود: امروز تربیت متخصصان و عالمان دینی یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه است که در طول تاریخ این وظیفه خطیر محقق شده است./950/پ203/ب1
ارسال نظرات