۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۹۳۳۵۸
حجت الاسلام رهنما:

کشور در شرایط کنونی نیازمند مدیریت جوان و انقلابی است

کشور در شرایط کنونی نیازمند مدیریت جوان و انقلابی است
استاد سطح عالی حوزه با اشاره به اینکه کشور نیازمند مدیریت جوان است، گفت: نیروهای جوان به اندیشه های امام (ره)و رهبر معظم انقلاب اعتقاد راسخ دارند.

حجت الاسلام مهدی رهنما مدیر مرکز تخصصی فقه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت جوان گرایی در سطوح مدیریتی کشور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات خود بر لزوم استفاده از جوان ها در مسؤولیت ها تأکید دارند و انتصابات اخیر ایشان هم گواه این مسأله است.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی نیازمند مدیریت جوان و انقلابی است، ابراز داشت: نقطه قوت نیروهای جوان این است که در هسته انقلاب اسلامی شکل گرفته اند و دستاوردهای نظام اسلامی هستند و نسبت به اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اعتقاد راسخ دارند؛ بنابراین حضور چنین افرادی در عرصه های مختلف می تواند در شتاب انقلاب اسلامی تأثیر زیادی داشته باشد.

 استاد سطح عالی حوزه علمیه به شاخص های لازم برای مدیریت موفق اشاره کرد و گفت: یک مدیر موفق کسی است که از دانش کافی برخوردار و در کار خود متعهد باشد، به نظر بنده جوان های ما که در نظام اسلامی رشد کردند از نظر علمی بسیار توانمند و فاضل هستند همچنین در زمینه تعهد بسیار دلسوز و دغدغه مند نسبت به ارزش های اسلام و آرمان های انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت استفاده از تجربه بزرگان و پیشگامان در عرصه مدیریت در کنار مدیران جوان ها است چرا که این امر باعث به روز کردن مهارت های مدیران خواهد شد و به حرکت علمی و معنوی در عرصه های گوناگون انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام رهنما به کارگیری جوان ها در کنار مدیران با تجربه بسیار مفید دانست و گفت: اگر قبل از به کارگیری جوان ها در مناصب مدیریتی تحت اشراف بزرگان برخی از کارها به جوان ها سپرده شود و آنها از تجربه های ارزشمند پیشکسوت ها استفاده شود در انتقال تجربه بسیار مؤثر است.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم حضور مشاوران با تجربه و امین در کنار مدیران جوان تأکید کرد و اظهار داشت: مشاوران امین و با تجربه می توانند با تدوین سندهای بلند مدت مسیر را برای مدیران جوان مشخص کنند./842/ت302/ق

ارسال نظرات