۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۹۳۳۴۹
امام جمعه قرچک:

دنیا تشنه فضائل انسانی است

دنیا تشنه فضائل انسانی است
امام جمعه قرچک با بیان اینکه دنیا تشنه فضائل انسانی است، گفت: امروز مردم جهان خواهان شرافت انسانی و به دنبال شناخت حقیقت وجودی انسان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک ظهر امروز در همایش بزرگ بانوی انقلاب ویژه میلاد حضرت زینب (س) که در ورزشگاه شهدای هفتم تیر این شهرستان با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از بانوان برگزار شد ضمن تبریک ولادت عقیله بنی هاشم، ابراز کرد: امروز نقش زنان در تاریخ انقلاب و اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی به تقارن ایام ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با ولادت بانوی صبر و ایثار اشاره کرد و گفت: این انقلاب بی شک بر توفیقات همه زنان و یاران راستین اسلام ناب و پیروان حضرت زینب کبری (س) افزود، اکنون بهترین زمان است تا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه سیره عملی این حضرت برای همگان تبیین شود.

امام جمعه قرچک با ابراز اینکه حضرت زینب (س) الگوی یک دختر، مادر و خواهر انقلابی است، یادآور شد: آن بانوی شجاع هیچگاه در راه خویش در برابر ناملایمتی‌ها کوتاه نیامد بلکه هر روز در راه خود قوی‌تر و مصمم‌تر می‌شد.

حجت الاسلام اسماعیلی صبر و استقامت را اهم ویژگی‌های حضرت زینب (س) دانست و ادامه داد: از این رو آن حضرت را ام المصائب نامیدند.

حضرت زینب پرستار دین بودند

وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب (س) نقش بسزایی در انتشار حقایق نهضت کربلا و مکتب عاشورا داشت، خاطرنشان کرد: آن حضرت تنها پرستار جسم نبودند بلکه از دین و مکتب پاسداری کردند و پیام آور قیام کربلا بودند، سخنرانی‌های آن حضرت سبب روشنگری وقایع کربلا و معرفی یزیدیان شد.

امام جمعه قرچک با ابراز اینکه دنیا تشنه فضائل انسانی است، افزود: امروز مردم سراسر جهان خواهان شرافت انسانی و به دنبال شناخت حقیقت وجودی انسان و زنان هستند، لازم است تا امروز زنان با الگوگیری از حضرت زینب (س) به عناصری تاریخ ساز تبدیل شوند.

وی با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف زندگی، بیان کرد: بانوان باید سیره عملی حضرت زینب را الگویی در زندگی خویش قرار دهند، آن حضرت ضمن اینکه شکایتی در کربلا نداشت بلکه با آرامش روحیه مجروحان و خانواده‌های شهدا را تقویت می‌کرد.

حجت الاسلام اسماعیلیبا تأکید بر اینکه سیره بزرگ بانوی کربلا بر پایه سیره فاطمی و علوی ساخته شده، ابراز کرد: امروز هم که سیبل هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته ایم، لازم است تا زنان انقلابی با الگوگیری از آن حضرت (س) در عرصه‌های جامعه حضور پیدا کنند.

گفتنی است اجرای گروه‌های هنری، ورزشی، مداحی و تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان موفق عرصه‌های علمی، ورزشی و پیشکسوتان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برپایی ایستگاه‌های سلامت، مشاوره، نقاشی و مسابقه کودک، نمایشگاه عکس دستاورد‌های انقلاب اسلامی و شهدای شاخص زن و میز اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های این همایش بود./۸۰۴/پ203/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات