۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۹۳۳۴۲

سومین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب در ارومیه برگزار شد

سومین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب در ارومیه برگزار شد
سومین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین کنگره ادبی سراسری عقیلةالعرب با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به این که باید این مجالس شعرخوانی که همراه معنویت است برای اهل‌بیت بیشتر برگزار شود اظهار داشت: هر عملی که به خاطر خداوند باشد ادامه دار خواهد بود اما هر کاری که به خاطر خداوند نباشد ابتر می‌ماند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی با بیان این که نکات ضعف کنگره، اصلاح و نکات قوت آن باید برای سال آینده تقویت شود بیان کرد: منزلی که حضرت زینب(س) در آن متولد شد از مال دنیا فقیر اما از تقوا غنی بود. حضرت زینب کبری(س) در چنین منزلی و در دامن حضرت فاطمه زهرا(س) تربیت شد و به سبب همین تربیت عقیلةالعرب شد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معنوی حضرت زینب به قدری بالاست که زمانی که امام حسین(ع) به میدان می‌رفتند به حضرت زینب(س) وصیت کردند که در نمازهای شب حضرت را فراموش نکنند. دو تن از فرزندان حضرت در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیده‌اند اما در هیچ جایی از آن‌ها اسمی نیاورده و فقط و فقط در عزای امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) سخنرانی کرده است.

امام جمعه ارومیه گفت: راوی نقل می‌کند وقتی حضرت زینب(س) سر خود را از کجاوه بیرون آورد و سخنرانی کرد مانند این بود که حضرت علی(ع) با شجاعت در منبر کوفه سخنرانی می‌کرد. حضرت زینب(س) چنان اوضاع کوفه را تغییر داد که آبروی یزیدیان را برد و عظمت قیام امام حسین(ع) را به مردم نشان داد.

وی افزود: مصائب حضرت چنان زیاد بود که از تحمل زنان معمولی خارج است، رحلت پیامبر(ص)، شهادت فاطمه زهرا(س)، شهادت امیرالمؤمنین(ع)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام حسین(ع) و سایر اصحاب و اولاد حضرت نه تنها از تحمل زنان بلکه از تحمل مردان نیز خارج است. شعر نعمت بزرگ خداوند است و شما باید قدر این نعمت را بدانید چرا که این شوق و ذوق و استعداد خود را در راه اهل بیت(ع) استفاده می‌‌کنید.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات