۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۹۳۳۲۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات فرهنگی، سنددار نبودن پنج هزار رقبه و ضرورت الگوبرداری از ‏حضرت زینب(س) عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور بنیان گذار انقلاب اسلامی تاسیس شده است که هدف از تاسیس آن، سیاست گذاری و ریل گذاری جریان فکری انقلاب در کشور است.

وی ادامه داد: در این شورا مصوبات بسیار خوبی وجود داشته اما در مقام اجرا درست عملیاتی نشدند و این امر موجب شد تا به اهداف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی دست نیابیم.

حجت الاسلام خادمی افزود: درواقع مهم ترین مشکل این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به خوبی عملیاتی نمی شود.

۵ هزار رقبه در خراسان شمالی سند ندارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در این استان حدود ۱۱ هزار رقبه ثبت شده که پنج هزار مورد آن فاقد سند است.

حجت الاسلام عظیم آسوده بابیان اینکه تاکنون سند، ۶ هزار رقبه در خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: امیدواریم با تعامل و حمایت اداره کل ثبت اسناد خراسان شمالی مابقی املاک را مطابق سهمیه های درنظر گرفته شده، دارای سند کنیم.

آسوده با تاکید بر اهمیت اسناد صادره وقفی، بیان کرد: تثبیت مالکیت موقوفات امری مهم به منظور صیانت از آن بوده، بنابراین سنددار کردن موقوفات حرکت مثبتی برای احیای آن است و از بروز بسیاری از اختلافات ملکی جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: تلاش برای احیاء فرهنگ وقف از اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی است.

شخصیت حضرت زینب بهترین الگو برای جوامع بشری است

مسئول ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در دامن انسان هایی وارسته تربیت شده است، گفت: شخصیت حضرت زینب (س) بهترین الگو برای جوامع بشری است.

حجت الاسلام رضا احمدی فرد، مسئول ستاد اقامه نماز خراسان شمالی جمعه شب گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها که در محل حسینیه سنخواستی های بجنورد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت آن حضرت گفت: کمتر شخصیتی در عالم هست که پدرش مولا علی(ع)، مادرش فاطمه زهرا(س) و جدش رسول خدا باشد.

وی افزود: تربیت ایشان در چنین محیط معنوی و به واسطه چنین خانواده ای باعث شده این شخصیت بزرگ و بی نظیر در او شکل بگیرد.

حجت الاسلام احمدی فرد بیان داشت: پسر نوح نبی نیز از نظر وراثت، پدری بزرگ داشت اما با بدان نشست و برخاست داشت و سرنوشت او دوزخ شد.

احیای نشریات دارای مجوز به منظور تدوام کار مطبوعاتی        

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: توجه به بحث های کیفی و احیاء نشریاتی که دارای مجوز هستند و کمک به تداوم کار مطبوعاتی با شور و نشاط بیشتر در دستور کار قرار می گیرد.

حسین فرخنده با بیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ کمی در حوزه نشریات در رتبه آخر قرار دارد، اظهار کرد: در نشست اعضای خانه مطبوعات استان با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد در رابطه با توسعه متوازن نشریات، نگاه ویژه به این بخش داشته باشیم.

وی اعلام آمادگی برای برگزاری یک رویداد مطبوعاتی در بخش نمایشگاهی و نیز با توجه به پتانسیل های موجود در استان در بحث هنر کاریکاتور، حمایت از برگزاری دوره های آموزشی، غنی کردن کتابخانه خانه مطبوعات، ارسال منظم فصلنامه رسانه، اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات به کسانی که در حوزه چاپخانه ها می خواهند کار را شروع کنند، افزایش میزان اشتراک دستگاه ها و واحدهای تابعه دولتی، اعزام خبرنگاران خارجی به استان برای معرفی ظرفیت های گردشگری و... را از اهم مباحث مطرح شده در نشست اعضای خانه مطبوعات با معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات