۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۹۳۳۱۴
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

حضرت زینب بهترین الگو برای زنان مسلمان است

حضرت زینب بهترین الگو برای زنان مسلمان است
گلستانی هاشمی حضرت زینب(س) را بهترین الگوی زنان مسلمان دانست و ایشان را آینه تمام نمای فرهنگ اصیل اسلامی بیان کرد.

انسیه سادات گلستانی هاشمی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت زینب(س) را بعد از حضرت زهرا(س) مدافع حریم ولایت و امامت و یگانه قهرمان زن تاریخ اسلام و تشیع دانست و گفت: حضرت زینب(س) در راه ولایت همچون کوهی عظیم صبر و استقامت کردند.

وی افزود: ایشان شخصیتی عظیم و بانویی ملکوتی بودند که در راه حمایت از ولی زمان خویش با ایمانی عمیق و عقیده‌ای استوار ایستادگی و مقاومت کردند. چنان شخصیت این بزرگ بانوی اسلام در کربلا جلوه گر شد که مورخان تاریخ و تشیع ایشان را شخصیت دوم واقعه کربلا می‌دانند.

گلستانی هاشمی حضرت زینب(س) را بهترین سرمشق و الگو برای همگان بخصوص نسل جوان و طلاب دانست و ابراز کرد: یکی از مؤثرترین شیوه های مقابله با حملات ناجوانمردانه فرهنگی دشمن که تمام عِده و عُده خود را به ميدان آورده، آن است که برای نسلی که از همه بیش تر در معرض نوک تیز تهاجم دشمنان قرار دارد از میان شخصیت های برجسته اسلامی که عملکرد و رفتار و اخلاق ایشان آیینه تمام نمای فرهنگ اصیل اسلامی است؛ کسانی را به عنوان سرمشق و اسوه معرفی شوند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت در ادامه بیان داشت: یکی از چهره های برجسته جهان اسلام كه به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد در تمام زمینه ها می تواند یک الگو به تمام معنا در همه اعصار مطرح شود شخصيت نازنين حضرت زینب(س) است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش زنان در خنثی سازی دسیسه دشمنان گفت: همان گونه که این بانوی گران قدر در یکی از حساس ترین برهه های تاریخ اسلام توانستند از طریق تدبیر، ایستادگی، فداکاری و شهامت خطری را که متوجه کیان اسلام بود، برطرف سازند امروز نیز بانوان جامعه اسلامی می توانند از طریق اقتدا به سیره و عملکرد و فضایل شیرزن کربلا حضرت زینب کبری(س) همه دسیسه های ناجوان مردانه استکبار جهانی را خنثی کنند.

گلستانی هاشمی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) در عفاف و حجاب زبان زد خاص و عام بودند، عنوان کرد: ایشان در دوران اسارت و در مسیر کربلا تا شام، عفت و حجاب خویش را حفظ کردند و مورخین چنین آورده‌اند که حضرت صورت خویش را با آستین می‌پوشاندند چرا که دشمنان روبند حضرت را از ایشان گرفته بودند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قیامدشت با اشاره به جایگاه رفیع این بانوی بزرگوار، اظهار داشت: صديقه صغرى حضرت زینب(س) از جهت آن مقاماتی که به واسطه عبادت و بندگی کسب کرده بودند، و به واسطه صدماتی که در راه احیا و ابقای دین مبین اسلام متحمل شدند، و به واسطه محبتی که به امام خود حضرت  سید الشهدا(ع) داشتند و به واسطه اینکه از افراد جلیه آیات الهیه و آثار وجودیه ربانیه بودند مستحق لقب «ولیه الله» هستند.

وی افزود: حضرت زینب(س) با حرکتی که در طول زندگی خویش داشتند بهترین الگوی چگونه زیستن براي زنان مسلمان به شمار می‌آیند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات